bir şair vardı, öğretmen

30 Temmuz 2019

Arçelik!

Macit CÜNÜNOĞLU










Artık öfke beynime sıçradı, yazmadan duramayacağım.
Hikâye uzun, üç yıllık buzdolabım soğutmamaya başladı.
Üstü normal, alt tarafı anormal.
On iki dereceden aşağıya düşmüyor.
Üstelik bir aydır.
Ne yaparsınız?
Çağırdım yetkili servisi, garantisi de yedi yıllık.
Geldiler gittiler derken, netice sıfır.
Ve bir kez daha kani oldum ki, firmalar malı satana kadar
dünya tatlısı, ondan sonra arazi olmakta mahirler!
Ve söz konusu olan ARÇELİK.
Türkiye markası, BEKO ile de uluslar arası şöhret.
Gel de eleştirme.
Bize gelen yetkili servis FİKİRTEPE.
Mübarek servis değil yalan üretim merkezi.
Feryat figân ile derdimi arz ediyorum…
Bin bir bahaneyle ipe un seriyorlar.
Tabii ki çileyi çeken biz.
Sıcaklar kırk dereceye yakın, bozulan yiyeceklerimizin
haddi hesabı yok.
Ancak kimin umurunda?
Genel merkeze ulaştım, fevkâlâde süslü cümlelerle
yazılarıma cevap veriyorlar
Güya müşterinin gönlünü hoş tutacaklar!
Vallahi şeytan diyor ki, al buzdolabını Kadıköy’ün orta
yerinde yak.
İnanın çağımızda ne utanma kalmış, ne de vicdan.
Tamam, kapitalizm vahşi ama bu kadar da değil.
En azından Batı toplumlarında.
“Söz verme” denilen insana yakışan bir eylem var.
Elbette arkasında durursanız.
Bir de iş ahlâkı.
Hiçbiri bu ülkeye sanki uğramamış.
Aslında bu satırları yazarken utanıyorum.
Lâkin derdimi ummana aktarıyorum.
Bravo ARÇELİK, bravo “işini aşkla yapan” firma…
Bu saatten sonra al ürününü, yetkili servisine postala.

Hiç yorum yok: