bir şair vardı, öğretmen

05 Temmuz 2019

Recebimden mesaj var


"Yine bana hüsran
Bana yine hasret var
Yine bana esmer günler düştü

Hocam, 
Nesrin hanımın yazısını okudum da, ne değerli dostluklar,
arkadaşlıklar var dedim kendi kendime.
Karşılıklı hiçbir çıkar gözetmeksizin bağlanma,
Din, mezhep farklılığı gözetmeksizin kardeşlik,
Ramazana saygı, Paskalya’ya saygı,
Ermeni'si de, Müslümanı da ‘’beraber yürüdük biz bu yollarda’’
diyor adeta.
Gönül ister ki bu beraberliklerin, bu samimi kardeşliklerin
bir ömür boyu sürmesini,
ama bazen öyle olmuyor işte, önce bir umut, bir heyecanlı arayış.
Sanki beyaz ekrandan hayran olduğun ve kendi dünyanda baş tacı ettiğin değer verdiğin dostun,
bir karşılaştığında sendeki heyecanın zerresi olmayan yarenin olmuş,
Ben ise bu sevinçli heyecandan sonra yine esmer günler ile yapayalnız kalıyorum.

Hocam aslına bakarsan;
Bana ne yazdan bahardan
Bana ne borandan kardan
Diyebiliyor musun, diyebiliyorsan ne ala..."

Yukarıdaki satırlar Recebimin...
Ve her zamanki gibi geldi köşeme oturdu.
Cevap versen bir türlü, vermesen başka türlü.
Ama kıyamam, son zamanlarda tanıdığım en romantik genç.
Sanki dağlardan kopup gelmiş...
Gönlü çiğdemlerle dolu, yüreğinde papatyalar...
Sanki çiçek bahçesi.
Ruhunda kara lahanaya, ısırgana yer yok...
Aslında çok sevse de allerji adlarına...
Çünkü sevda, esmer günlerin insanı.
Âdeta aşk için yaratılmış, yazdıklarından belli değil mi?

Ayrıca çok merak ediyorum, ne kadar da duygulu...
Mübarek şarkı sözü yazarı mı, yoksa şair mi?
Belki yaşayamadığı aşkları var.
Normaldir, herkesin başına gelebilir.
Fakat insan sevgisi şayanı harika.
Keşke herkese nasip olsa...
Dünyada ne düşmanlık kalırdı, ne savaşlar olurdu.
Topraklarımızda kardeşlik rüzgârları eserdi ...
Ermeni'si, Rum'u, Kürt'üyle dans ederdik...
Rembetiko sahne alırken, sarı gelin çok uzaklardan el sallardı.

Yoksa hayâl âleminde miyim?
Severim rüyalarda yaşamayı.
Bu dünyadan zaten sıkıldım.
Alıyorum elime udumu, vuruyorum rakının dibine...
Belki kavuşurum olmayan sevgilimle...
Akşamın içinden tüm dostlarımın şerefine...
İyi ki varsın Recebim.

Macit CÜNÜNOĞLU

Recep ile...

Hiç yorum yok: