bir şair vardı, öğretmen

05 Temmuz 2019

Dede evi












Yaz geldi mi anne babaların en büyük derdi çocuklarının bakımı.
Okullar tatil, yavrulara kim bakacak?
Tabii yüzlerce yaz okulu da var ama tam çözüm değil.
Neyse, her aile bir yolunu buluyor.
Benim torunlar ise, büyüğü Yalova'ya gidiyor, babalarının
teyzesine, küçük de benim eve kapağı atıyor.
Cici kampa!
Cici benim sonuncu hanım, 67 model.
Dün de yaş günüydü.
Birinci sınıf mutfak gülü, müthiş lezzetli yiyecekler üretiyor.
Yaprak sarmadan pastalara kadar.
Tabii ki çok mutluyum, turnayı gözünden vurduğum için de
tanrıya şükrediyorum.
Rahmetli ağabeyim hep derdi ki,
"Macit, eş ile para yaşlılıkta lâzım"

Çok haklıymış, yalnızlık zor zenaat, bir de paran yoksa
sürünmeye adaysın.
Neyse ki eş bölümünü vakti zamanında hâlletmişim...
Emekli maaşımla da geçinip gidiyoruz...
Hele kimyagerliğe terfi ettikten sonra bütçem iyice düzeldi.
Ama torunumun eve gelmesiyle âdeta güneş doğuyor.
Zaten neşeli biriyim, keyfim iki katına çıkıyor.
Başlıyoruz evcilik oynamaya, dans etmeye.
Yaşım ilerlemiş, kıçım başım oynamasa da ayak uydurmaya çalışıyorum.
Kahkahaların bini bir para!

Anneleri öldükten sonra yirmi yıl evlenmedim.
Evlatlarımı O'ndan kalan kutsal emanet olarak gördüm.
Oldu bitti üvey anne ortamına sıcak bakmadım...
Ama doğru ama yanlış, el yordamıyla bugünlere geldik.
Fakat torunumun eğitiminde en büyük katkıyı Cicisi veriyor.
İkisi birlikte sürekli mutfaktalar.
Geçen gün ıspanaklı börek yaptılar, hazır yufkadan değil...
Hamur açarak, pamuk elli torunum pembe merdanesiyle
bir gayretliydi ki, görülmeye değer.
Ayrıca ıspanakları yıkayıp doğradı...
Sonra da kahvelerimizi yaptı.
İşte hayat, işte pratik...
Elektronik uyuşturuculardan kırk kat daha değerli.

Bu arada düşünüyorum da sevgi ne kadar önemli.
Torunum beş yaşında, en saf hâlinde...
Aşk yaşıyoruz, o geldi mi evin ılıman iklimi değişiyor...
Aydınlanıyor ve melekler dünyasına dönüşüyor.
Ve geriye dönüp bakıyorum...
Çorak, kavruk yıllara...
Nobran suratlar düşüyor aklıma...
Ve tanrıya soruyorum, 

"Bizler Taş devrinden mi geliyoruz,
yoksa yaşadıklarımız rüya mı?"


Torunum yetişiyor imdada, bir çimdik...

"Uyan uyan dede, birazdan çilekli pasta yapacağız...

Bugün Cicimin yaş günü,
O'na hediyelerin en güzelini sunacağız,

Ve minik kalplerimizden taşan öpücüklerimizi konduracağız."

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: