bir şair vardı, öğretmen

16 Temmuz 2019

Cennetin anahtarı!

Macit CÜNÜNOĞLU









Neyse ki 15 Temmuz masalını kazasız belâsız atlattık.
Erken öten horoz misâli günü selâlarla kapattık.
Öyleyse alayım Reisime bir kutu boya...
Boyasın kendini boydan boya...
Ooo mastika, mastika!
Maestronun elinde bir çubuk...
Parlamento orkestra...
Libretto Cenaze Marşı...
Çalıyor ince saz...
Arada mehteran...
Of ulan offf!
Suyundan da koy!

Sen neymişsin be usta...
Memleketin altını üstüne getirdin.
Ne dirlik kaldı ne düzen.
Biliyorum seni seven çok...
Lâkin sevmeyenler de...
Öyle ki İmamoğlu kardeşimize oy verdiler..
Hepsi de mi düşman?

Allah aşkına biraz aklına başına topla.
Tez zamanda tek adamlıktan vazgeç...
Yoksa sonun benzeyecek...
Dilim varmıyor ama sudan çıkmış balığa.
Farkında mısın altın oyuluyor...
Gül, Babacan, Davutoğlu âdeta Truva atı...
Adım adım yaklaşıyorlar.
Kalen ne kadar sağlam bilmem.
Lâkin en güvendiğin malzeme tartışılır.
Bir kere adı Devlet, resmen tescilli çürük elma.
Ortağını arkadan vurmada mahir...
Ayrıca bağırır çağırır ama sabıkalı kokmuş yumurtadır.

Kusuruma bakma ama yaşça benden küçüksün...
Ağabeyin sayılırım, ayrıca Kasımpaşa geçmişim var.
Senin tefekkür ettiğin caminin önünde az zamparalık yapmadım.
Tanrı taksiratımı af etsin, gençlik yıllarımdı...
Yalnız sen İETT'de futbol oynarken ben Demir Döküm'de işçiydim.
Üstelik sendikalı sosyalisttim.
DİSK/Maden-İş üyesi...
Yoksul halkı için can vermeye hazırdım...
Bilmem anlatabildim mi?
15 Temmuzlar gelip geçer...
Ama bu ülkeye sol gösterip sağ vuranlar asla unutulmaz...
Lütfen yakın tarihimize bir bak...
Sana benzeyenler ne kadar da çok.
Öyleyse tez elden hazırlık yap...
Saray da varislerine kalmayacağına göre...
Gel yanı başıma, Kulaksız'da komşu olalım...
Emin ol zararını görmeyeceğin gibi faydasını görürsün...
Biraz insanlığı öğrenirsin.
Çünkü pazarladığın cennet de cehennem de burada.
İnşallah komşu olmak umuduyla...
Seni kalben seven dostun!

Hiç yorum yok: