bir şair vardı, öğretmen

09 Temmuz 2019

Geç bunları...

Macit CÜNÜNOĞLU











Daldan dala atlıyorum, farkındayım.

Bu aralar Slow Türk'teyim.
Nefis müzikler dinliyorum.
An itibariyle Fatih Erkoç söylüyor,

"Ellerim bomboş yüreğimde bir sızı 

Ateşe atılmış bir demir gibi kor hâlâ 
Ellerim bomboş gözümde yaşlarla 
Güneşin kavurduğu bir çöldeyim..."

Elimde değil, yüreğim o kadar zayıf ki, her şarkı gönlüme işliyor.
Kayahan dinliyorum, "Gözlerinin hapsindeyim..."
Alpay sesleniyor, "Eylül'de gel..."
Yeni kuşaktan Kenan Doğulu "Kurşun adres sormaz ki..."
ile bana gençliğimi hatırlatıyor.
Ve son noktayı Candan koyuyor, "Ölümden başkası yalan..."
Tabii daha niceleri.
Fakat Kibariye'nin "Yüreğimde açan gülü soldurmam" 
adlı eserini günde en az on kez dinliyorum.
Hele Tuçe Kandemir'in yorumuyla derinden etkileniyorum.
Hâlbuki ne kadar çok gül soldu yüreğimde.
Kimi eceliyle öldü, kimi terk etti, kimi hâlâ yaşıyor.

Evet, genel olarak müziğimizin ana teması aşk...
Bu bağlamda ayrılıklar, acılar.

Zaten karamsar toplumuz, yakışmaz bize sevinçler, gülümsemeler.
Hele kıvrak havalar, nedense kadınları çağrıştırır.
Oysa oynamayı çok severim.
Sevgilimi alıp kollarıma Arjantin'e göç ederim...
Tangonun ana vatanına...
Dökerim kurtlarımı.
Peşinden Kandıralı'nın klarneti...
Kadifeden kesesi ile açılış yapar, Konyalım ile kapatır.
Dur durabilirsen, benden önce Köroğlu...
Çıkar masanın üstüne...
İndir indire bilirsen...
İşte duasız, ibadetsiz cennet!
 
Bir de,
"Fasulye yedi buçuk lira,
hem kaynasın hem oynasın,

yandan Halimem yandan..." 
diye sürüp giden hareketli bir türkü vardır.
Rahmetli ağabeyim sınıfta söylerken kimya hocası 

Halime hanım yakalamış...
Amasya Lisesi yılları, ömrübillah o dersten geçememişti!

Yine de müziksiz hayatı ancak düşmanıma tavsiye ederim...
Eğer eksiğini duyacaksa.

Hiç zannetmem ama...
Çünkü dünyamız S-400 muhabbetine alışık...
Bir de para sesine.
Öyleyse bana müsaade, gidiyorum radyomun başına...
Şu anda Levent Yüksel çalıyor...

"Kim söylemiş Süheyla'ya vurulmuşum diye

Kim görmüş ama kim, Elene'yi öptüğümü...
Ruhunda hicranını söyletme hikayesi
Geç bunları anam babam geç bunları
Bir kalemde
Bilirim ben yaptığımı."


Hiç yorum yok: