bir şair vardı, öğretmen

07 Temmuz 2019

Parlayan Yıldızlar

Sila Concert.jpg
Sıla Shaman Çevikçe


Fotoğrafta görülen sanatçı halamın torunu.
Oğlu Erol Çevikçe'nin kızı.
Adı: Sıla
Piyanist, aynı zamanda kompozitör.
Boğaziçi Üniversitesi mezunu.
New York'ta yaşıyor.
Zaman zaman çalışmaları You Tube'a düşüyor, oradan takip ediyorum.
Tabii büyük bir gururla.
Ne de olsa kan bağımız var.

Erol ağabeyim iktisatçıdır.
DPT'de yetişmiş, ömrünü CHP'ye adamıştır.
Milletvekilliğinden Bakanlığa kadar her görevde bulunmuştur.
Partinin tepe noktalarda söz ve karar sahibi geçmişi vardır.
Bence tek kusuru gözü kara Baykalcı olmasıydı.
Keşke daha bağımsız siyaset üretebilseydi, iddia ediyorum
ülkemiz bugün bambaşka yerlerde olurdu.
Değerli bir şahsiyettir, sanata düşkün, okuma yazmaya
meraklı ve gerçek bir halk adamıdır.
Babası Kazım eniştem de öyleydi.
Kendisini bir Amasya tanırdı.
Tatlı dilli, mizah düşkünü, âlemci, cümbüş çalar...
Devrinin efsane öğretmenlerindendi.

İşte bu ailenin üçüncü nesli besteleriyle doruklara tırmanıyor.
Sıla caz müziği tutkunu.
Birkaç yorumunu dinledim, olağanüstü.
Eniştemin cümbüşünden torununun piyanosuna...
Ne güzel.
Amasya'dan New York'a uzanan gökkuşağı...
Renklerin arasında yıldız gibi serpilmiş notalar...
Dinlerken sevinçler, mutluluklar...
Siz de katılın bize...
Kazım Hoca sahnede torunuyla düet yapıyor...

"Yine bir gülnihal..."

Evet, bu gezegende mutlu olmak için çok sebep var.
Hele sanatla iç içeyseniz...
Dokunmayın keyfinize.
Rahmetli abimin udunu dinlerken kendimden geçerdim.
İnşallah bir gün nasip olur da Sıla'yla tanışıp kaynaşmak isterim.
Bu arada Web sayfasına baktım, müzisyenliğinin yanı sıra iyi bir
fotoğraf ustası.
Müthiş enstantaneler yakalamış, enfes kareler.
Ve bir selâm gönderdim Erol abime...
Gönülden tebrik ettim, ne güzel evlâtlar yetiştirmiş diye...
Tabii rahmetli anneleri Perihan ablamızı da unutmadan...
Ruhu şad olsun.

Macit CÜNÜNOĞLU

1 yorum:

SILA dedi ki...

Ilgi ve iltifatiniza cok tesekkurler, selam ve saygilar.