bir şair vardı, öğretmen

02 Ağustos 2019

Teşekkür Mektubum

Macit CÜNÜNOĞLU










"Tavşan dağa küsmüş, dağın haberi olmamış" derler ya,

ama kazın ayağı öyle değilmiş.
Arçelik ile yaşadığım sorunlardan sonra dağın tepe noktalarında
birilerinin olduğunu fark ettim.
Üstelik kullandığım üslupla kantarın topuzunu iyice kaçırmış olmama rağmen!
Arızalı buzdolabıma el attılar, fabrikadan teknisyen gönderdiler.
İsmi Eyüp ÇETİN, dünya tatlısı, öncelikle adam gibi adam.
Geldi, cheek-up yaptı, sonuçta çektiğim onca sıkıntıya hak verdi...
Ve durumu yetkililere ileteceğini söyledi.
Aradan uzun bir süre geçmedi, Genel Merkez'den Ebru hanım aradı.
İçten, şeker dilli bir kızımız, yetkiliyle görüştüğünü, dolabımın 
değiştirilmesine karar verildiğini söyledi.
Karar mekanizması sayın Osman FIRAT, belli ki Arçelik gibi bir devin
tepe noktalarında görev yapan biri.
Ancak benim için önemli olan, sıradan bir müşterisinin sesini duyması.
İşte çağdaş yöneticilik, işte insanlık dedim.
Zaten Arçelik'e de bu yakışırdı.
Bir de sormazlar mı; "değişimi onaylıyor musunuz?"...
Ne onaylaması, balıklama atladım.
Nihayet servis rezaletinden kurtulmuştum.
Lâkin bir hususu samimiyetle açıklığa kavuşturmam lâzım, dolabım 
değişsin diye bir amacım yoktu...
Sadece ve sadece yetkili servisin çapsızlığının kurbanı oldum...
Dolayısıyla da bu yaz sıcaklarında ağır bedeller ödedim...
Hele eşimin emekleri, çöpe atılan yiyecekler...
Neyse, hepsi geride kaldı.

Gelelim ana fikre: 
Bir kere bu tür kurumlar iyi niyetli...
Üstelik Arçelik'in kuruluş tarihi: 1948 ve ilk ortağı
Osmanlı'dan gelen (1914) Burla Biraderler.
Ülkemizin ticaret burjuvazisi önderlerinden.
Yüzde 20 ortaklıkla Vehbi Koç'un müteşebbisliği sayesinde
ARÇELİK markasını yaratıyorlar.
Buzdolabı denince akla gelen ilk isim.
Hemen hemen her evin doğal hizmetkârı.
Ancak aynı güzellik servislerinde gözükmüyor.
Çünkü iş geliyor yetişkin insan malzemesine.
İşte burada sıkıntı var, gecekondu gibi açılan liyakatsiz servisler,
temsil ettikleri firmayı rezil de edebiliyorlar, vezir de!
Belki benim başıma gelenler devede kulak...
Ama nihayetin de yaşanan bir sıkıntı var.
Talebim masum, çözüm istiyorum.
Bir aydır ne duyan oldu, ne el uzatan.
Ta ki sayın Osman FIRAT'a ulaşıncaya kadar.
Öyleyse binlerce teşekkür değerli Osman Bey...
Sizlerin emeklerini, asil inisiyatifinizi unutmayacağım.
Saygılarımla.

M.C.

Hiç yorum yok: