bir şair vardı, öğretmen

11 Ağustos 2019

Bayram gelmiş!

Macit CÜNÜNOĞLU











Bayram sabahları erken kalkmak adetimdir.

Açıkça söylemem gerekirse, namazda niyazda gözüm olduğundan değil,
çocukluk yıllarıma uzanırım.

O tatlı sevinçler, eşsiz heyecanlar hayatımın en unutulmaz anılarıdır.
Babamın yoksulluğa terfi etmesinden sonra kurban dahi kesemez olmuştuk.
Hatta anacığıma yalvarır; "hiç olmazsa bir tavuk keselim." derdim.
Ama sefaletin gözü kör olsun, arzum bir türlü gerçekleşmez 
minik yüreğim hep sızlardı.
O nedenle iş güç sahibi olunca epeyce kurban kestim.
Tabii çocukluk hasretlerim içime öylesine işlemiş ki, o yılların
acısını çıkartrırcasına kurban ritüeline baştan sonra katılırdım.
Sonraları bu işten vaz geçtim. 
Çünkü yaşım kemâle ermiş, canlı hayvan kesmenin tüyler ürperten
acımazsızlığına inanmıştım.
Yine de bayram sabahlarını çok severim.
İlk işim Kandırlı'dan oyun havalarını açmak ve çiftetelli oynamak.
Zaten oldu bitti klarnet sesinin hayranıyım...
Âdeta bulutlar üzerinde mutlululuk âlemindeyim.
Artık keyfim gıcır, başlarım çoluk çocuk beklemeye.

Aslında ne yazacaktım, biliyor musunuz?
Dün alışverişteydim, çalışanların çoğuyla arkadaş olmuşumdur.
Çünkü hep aynı adrese gidiyorum.
Sohbet sırasında bayramın birinci günü dahil her gün
mesai yapacaklarını
 ifade ettiler.
Tepem attı, bakar mısınız zülme?
Üstelik bu çağda!
N'oluyoruz yahu, burası 19, yüzyılın İngiltere'si mi?
Yoksa AVM'ler o devrin kömür ocakları mı?
Tüm buları düşünürken Cumhuriyet gazetesinin manşeti:

"AVM’lerde modern kölelik
CHP’nin AVM raporundan: 12 saat çalışan AVM emekçileri, 
dini bayramlar ve resmi tatil günlerinden de yararlanamıyor. 
AVM emekçilerinin yarısından fazlası sürekli mesaiye kalıyor. 
AVM çalışanlarının yüzde 54.4’ü hiç tatil yapmıyor."

Hemencecik klavyemin başına geçip genel merkezlerine okkalı
bir yazı döşendim.
İnsan haklarından, emeğin yüceliğine kadar gördüğüm 
her türlü yanlışa değindim.
Biraz önce de verdikleri buz gibi cevabı okudum:
Diyorlar ki, "ilginize teşekkür, personelimize mesai de veriyoruz."
İçimden bir hiktir çekip başladım deliler gibi oynamaya.
BU vesileyle tüm dostlarımın bayramını yürekten kutlarım...
Daha güzel günlerde buluşmak umuduyla.

Hiç yorum yok: