bir şair vardı, öğretmen

23 Mayıs 2023

YAŞASIN ÖZGÜRLÜK

 


Demokrasisi kurumsallaşamamış toplumlarda seçim atmosferi
duyarlı vatandaşların kimyasını bozuyor.
Oysa Batı ülkelerinde sistem tıkır tıkır işlediği için
devlet mekanizmalarında büyük kırılmalar yaşanmıyor.
Bizde ise özellikle son yirmi bir yılda yörüngesinden çıkmayan
kurum kalmadı.
Örneğin son depremlerde akıl almaz aksaklıklar, uyarılara rağmen
çarpık yapılaşmalar binlerce can kaybına neden oldu.
Ve halk olarak büyük bir faciayı an be an izledik.
Elbette yürekler parçalandı, gözyaşları sel olup aktı.
Ama iş başındaki iktidar 14 Mayıs’tan yine başarı ile çıktı.
Tuhaf bir durum ama ne yaparsınız, vatandaşın tercihi bu yönde
tecelli etti.
Kızmaya, aşağılamaya asla  hakkımız yok…
Bir bildikleri var deyip geçmek mecburiyetindeyiz.

Halbuki her bahar mevsimi gelişinde içim kıpırdamaya başlar…
Duygusal dünyam daha da zenginleşerek şiirsel üslubumla
gönüllere dokunmaya çalışırdım.
Ama şimdi elim gitmiyor, acılarla yoğrulmuş yüreğim
âdeta ellerimi kelepçeleyerek yazınsal özgürlüğümü kısıtlıyor.
Bir de sıkça duyduğum bir uyarı sinir sistemimi bozuyor.
O da “köprüden önce son çıkış”…
Elbette siyasi olarak kullanılıyor ve 28 Mayıs milat olarak
kabul ediliyor.
Sanki dünyanın sonu gelecekmiş gibi sürekli kulağım çekiliyor.
Anlıyorum uyarı sahiplerinin ruh halini…
Fakat benim minik bir dünyam var…
İçinde küçücük adacıklar bulunan.
Onlar arasında gelgitler yaşıyorum, bazen tarihin sayfalarında
geziniyorum, bazen de sanatın sımsıcak kulvarına sığınıyorum.
Ve her iki mecrada da mutluyum…
Biliyorum ki 1922’de Mussolini, 1933’de Hitler iktidara geldiğinde
her iki ülkede karanlık çağ başladı…
Halklar derin acılar çekti, ağır bedeller ödedi.
Ta ki faşist liderlerin ipleri çekilene kadar.

Bizde 21 yıldır düştük benzeri bir duruma.
Zalime git diyorsun gitmiyor, kal diyorsun…
O da memnuniyetle diyerek sandık demokrasisinin keyfini yaşıyor.
Ama nereye kadar?
Şahsen ben kestiremiyorum,  belki de tanrıya havale etmek en garantisi.
Yüce mevlam bilir işini…
Hikmetinden sual olunmaz, bakarsınız terfi ettirip yanına alır…
Cennet mekanına!
İşte o zaman “köprüden önce son çıkış” uyarısı bir anlam ifade eder…
Kalan ömrümüzü yaşarız doya doya.
Ve başlarız bahar şarkıları yazmaya, dağlara bayırlara çıkıp
haykırırız semaya: “Yaşasın özgürlük.”

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: