bir şair vardı, öğretmen

07 Mayıs 2023

AMAN DİKKAT!

Yazı üretip paylaşmak keyifli iş.
Fotoğraf da öyle değil mi, anlamlı bir görsel epeyce beğeni topluyor.
Yalnız bugünlerde patates-soğan fotoğraflarını özellikle Facebook’a
koymak çok akıllıca değil.
Çünkü siyasi atmosferin negatif enerjisini beyinsel dokusuna kodlayan
bazı arkadaşlar anında saldırıya geçiyorlar.
Ben de gittiğim pazarda çektiğim bir fotoğraf karesini iki gün önce
paylaşmak gafletinde bulundum.
Vay canına be, eleştiriden öte necip milletimizin gazabına uğradım.
Hatta biri işi Ermeni çete üyeliğine kadar götürdü.
Tabii bu anlamda ciddi sayıda üyeyi ihraç etmek zorunda kaldım.
Elbette eleştiri yapılabilir, olmalıdır da.
Ancak nezaketi, terbiyeyi, saygıyı elden bırakmadan.
Ama edep dışı suçlamalar doğrusu ya insanın ruh sağlığını bozuyor.
Ayrıca uyarıyorum da, fakat nafile…
Yaratana sığınıp giydirmeye devam ediyorlar.
Sanki burası futbol arenası, ben de hakem…
Basıyorlar kalayı.
Oldu canım, korkuluk edasıyla “atış serbest” diyecek hâlim de yok.
Üstelik utanmıyorlar da, yorumlarda karşı görüş falan da yok.
Sadece okkalı küfür, salya sümük seviyesiz çemkirme.
Tabii bir yere kadar, herkesin tahammül sınırı var.
Nihayetin de gösteriyorum kırmızı kartı, sen sağ ben selamet.
Arkalarından el sallıyorum bay bay diyerek.

Bu arada yazı konusunda ahkâm kesenlerde az değil.
“Yahu sosyal medya dediğimiz bu tür mecralar hesaplaşma alanı değildir…”
Desem de fayda etmiyor.
Hâlbuki düşüncenin yazıya dökülmesi ciddi bir iştir.
Ustalıktan edebiyattan söz etmiyorum, sadece basit bir ifade tarzı derdim.
Sohbet tadında muhabbet kıvamında, biraz da araya dedikodu kattın mı
tadından yenmez.
Benim yaptığım iş de bu.
Ayrıca hiçbir zaman sözcükleri bir araya getirme konusunda iddialı olmadım.
En azından bu işin büyük ustalarına saygısızlık olur, üstelik haddime mi.
Yine de günde üç beş satırla olsa da dostlarımla iletişim kurmayı seviyorum.
Ne mutluluk, elbette okuyan da sağ olsun, okumayan da…
Mühim olan insanlık, paranın ne önemi var…
Diyor Özdemir Erdoğan bir şarkısında.

Yine şimdi aklıma geldi, soğan kadar TOGG paylaşımı da tehlikeli ve riskli.
Çünkü ciddi anlamda TOGG taraftarı var, toz kondurmuyorlar mübarek araca.
İstiyorlar ki sabah akşam TOGG güzellemesi yapayım…
Araya da İHA-SİHA koyayım…
Denizler fatihi uçak gemisini de unutmayayım.
Gördünüz mü geldiğimiz noktayı, ben diyorum çarşı Pazar yangın yeri…
Onlar diyor ki bu topraklar cennetin ta kendisi!
Buyrun burdan yakın değerli dostlar…
Ölür müsün öldürür müsün, bu nasıl aşktır bilemedim.
Ya biz bu gezegende yaşamıyoruz, ya da Reis aşısı çok etkili…
Etken maddesinde de din ile bayrak var…
Öyleyse tepe tepe kullan, çek bir kefen…
Yolumuz Afganistan’a kadar uzanır, bu kafa o kafa…
Taliban’ın anavatanı,  HÜDA-PAR’la da taçlanır…
Hizbullah olup akarlar BEŞTEPE koridorlarına...
Aman dikkat!

Hiç yorum yok: