bir şair vardı, öğretmen

20 Temmuz 2023

TATİL GÜNLÜĞÜ


Yalova’dayım, sevgili kızımın misafiriyim.
Çiftlikköy Aydın Kent’te yazlık tutmuş…
“Gel” dedi…
Ben de kalktım geldim.
İyi de oldu.
Site cennet gibi, yeşil alan bol kepçe.
Her taraf çayır çimen.
Yaşlı çınarlar, palmiyeler, zakkumlar, ladinler…
Ve hepsinden önemlisi kızgın güneş altında
koyu gölgeler.
Çay bahçeleri, mis gibi gözleme partileri…
Sımsıcak bol susamlı simitler…
Peşinden garanti belgeli kahve falları.
Ama deniz üzgün ve süzgün.
Dünyanın en güzel mavi suları Marmara çamur deryası…
Körfez sintineyle lağım arasında gelgitler yaşıyor.
Kıyı boyunca yazlık-tersane, bağ-fabrika ikilemi…
Meyve bahçelerine artık yer yok.
Bursa şeftalisi soykırıma uğrayalı çok olmuş…
Havuzlar cıvıl cıvıl, insan seli…
Hoparlörler bangır bangır…
“Erik dalı” türküsüyle coşkulu hayat devam ediyor.
Emekliyim, kök ücretle geçinen biriyim.
Asgarisinden değil, epeyce altı.
Cepteki kota “1” cigabayt…
Yani internet yok, televizyon umreye bağlanmış…
Geriye insanlık hâlleri kalıyor.
Bolca sohbet, torunlarla oynaşma…
Saklambaç körebe derken piştiye kadar uzanan zevkler.
Bakkalda SÖZCÜ…
Site sakinleri baştan aşağı AYDIN…
Kılavuzları son Türk büyüğü Ersan ŞEN…
Bitişiği Hava Harp Okulu Eğitim Sahası…
Fonda: “Yıldırımlar yaratan bir ırkın ahfadıyız” marşı…
Ben de zincirlerimi kıra kıra geliyorum…
Bir elimde şarap kadehi, diğer elimde karanfiller.
Yine de şikâyetçi değilim, iç güveyiden halliceyim.
Temmuzun sıcağı dokunmuyor, denizin esintisi
iç ferahlığı veriyor.
Bu arada duydum ki reisimiz yine Arap çölleri
yollarına düşmüş…
Derdi para bulmakmış, daha açıkçası dilenmek.
Şaşırmadım, üzülmedim…
Sadece utandım.
Özellikle O’na güvenip oy veren kitle adına.
Onlar ki halis Osmanlı torunları, Orta Asya orijinlidir…
Kesinlikle Oğuz-Kayı boyundandırlar.
Üstelik kâlû beladan beri Müslüman’dırlar.
Ama gel gör ki asrın lideri ve de ekonomisti reislerinin
kurbanı olmuşlardır.
Daha dün gittim, Yalova pazarında elmanın çıkış
fiyatı 60, vişnenin 80 TL.
Havuza girmenin bedeli ise sezonluk 350 papel…
Ama şezlong, şemsiye, deniz bedava.
Bir de güneşlenmek…
Tabii ki bedavalar yaşlı bedenime iyi geldi…
Özellikle “D” vitamini, kireçlenen eklem yerlerim
şimdiden güçlenmeye başladı…
Karaciğer akciğer ekürisi malûm saldırı altında
olmasına rağmen ruhsal dünyam giderek zenginleşti…
Ve oturdum klavyenin başına, bu yazıyı yazdım…
Son durum raporu niyetine.
Fena da olmadı hani, en azından haberleşmede kusur etmedim.
Sayfa dostlarıma ilânen duyurulur.
Yalova’dan sevgilerimle.
Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: