bir şair vardı, öğretmen

03 Temmuz 2023

"TİRİDİNE BANDIM..."

 “Geldik gidiyoruz” diyemeyeceğim…

Daha yapacak çok işim var.
Ayrıca topu topu üç çeyrek yüzyıl yaşadım.
Hiç de acelem yok.
Önce torunlarımın evlendiğini göreceğim.
Sonra Tayyip efendinin sandığa gömülüşüne şahit olacağım…
Diyeceksiniz ki “hayâl görme”…
Haklısınız hayâl görmek de parayla değil ya!
Ayrıca müsaade edin de düşler dünyasında yaşayayım.
Zaten gerçeğinden bi şey anlamadım.
Ömrüm boyunca basit hayatların zora sokulduğunu gördüm.
Mutsuz evlilikler, çocuklar hatırına yitip giden ömürler.
Aşk yok, sevda yok, tutku yok…
Rutin çalışan makinenin dişlisi gibi dönen çarklar.
Bu ne la?
Hâlbuki dışarıda kocaman bir dünya var…
Rengarenk çiçeklerle donanmış.
Pamuk eller, yeşil gözler, cilveli bakışlar, şuh kahkahalar…
Bir de mihrap yerindeyse, yemede yanında yat.
Ayrıca sanat var, insanı insan yapan sihirli mecra.
Tuval ol, gönlün gökkuşağıyla dolsun…
Piyano ol, tuşlarında kediler dolaşsa konçertolara ilham olsun…
Hamlet ol, sahneye çık, herkes hayran kalsın.
Hiçbir şey olamıyorsan da futbolcu ol…
İnsanlık alemi seni ayakta alkışlasın!
Gördünüz mü, bu kadar kolay ve basit.
Bir de siyaset gibi kötü alışkanlıkların tutkunu iseniz…
Benim gözüm de hastasınız, ne yerseniz yiyin ruhen ölmüşsünüzdür.
Lütfen üst perdeden konuşmamı bağışlayınız…
Tecrübeyle sabittir, yıllardır parlamentoyu izlerim…
Kürsüde ne bir şiir okunduğuna, ne de bağlama çalındığına şahit oldum.
Varsa yoksa Meclis TV kameralarının objektifine bakarak:
“Tiridine tiridine bandım,
bedava mı sandın,
para verip aldım…”
türküsünü seslendirmek!
Belki de haklılar, hele de milletvekili olmak kolay iş değil.
Marifetli olmak da yetmez.
Milliyetin, dinin, mezhebin sıkı olacak…
En azından liderinle dirsek temasın hissedilecek…
Kafa kol ilişkilerini söylememe gerek yok sanırım…
Gerisi zaten kolay…
Tiridine de banarsın, yarınların dibine de koyarsın.
Ve ondan sonra da çıkıp meydanlarda…
“Yandan Halimem yandan…
Severim seni candan…” türküsünü söylersin.
Eğer İbo’yu da örgütlediysen…
Patlatırsın “Yalan yalanı”
Halk coşar, sen de coşarsın…
Yalanın bini bir para…
Sandıkta yüzde 52 oyu toplarsın.
Son söz olarak da:
Çek bir SİHA, alçaktan uçsun…
Çek bir TOGG, fakirin sofrasına konsun diye dünyaya haykırırsın!
Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: