bir şair vardı, öğretmen

13 Kasım 2013

Vandalizmin Saltanatı!

Macit CÜNÜNOĞLU
13/11/2013 06:50

A+
A-
Zorlu Center’ı ziyaret ettim.
Zincirlikuyu’da, eski Karayolları arazisi…
Sultanımızın peşkeşlerinden!

Allah için mal sahibi Nazif Bey birinci sınıf inşaat yapmış…
İnsan kendisini New York’ta hissediyor, sanırsınız Manhattan!
Ne mutluluk, Amerika’ya gitmeden aynı havayı solumak…
Sağolasın Zorlu, sen de sağol Tayyip…
Uzay üssü hediye etmişsiniz İstanbul’a!

Ya mağazalar?
Şimdilik iki yüz elli, yetmez ama evet!
Dünya markaları, Tutti Furitti-Tomi Hilfıgır-Beymen-Seymen-Kolbastı…
Hepsine girdim çıktım.
Atmosferi yaşadım; çalışanlar cici, asgari ücretli, ürünler kaliteli!
Fiyatlar şöyle böyle, zengine dokunmaz fakiri ırgalamaz…
Benim gibi züğürtleri sadece güldürür, çünkü AVM’ler aptala eğlencelik…
Desem de inanmayın…
Çünkü bu tür merkezler egoların sosyal, komplekslerin organik gıdası!

Otel henüz açılmamış, roof/bar’ında Boğaz’a karşı keyif çatamadım…
Rezidansların tamamlanması eli kulağında, fiyatları yazmayayım…
Birazcık pazarlığa tutuştum, üç helâ büyüklüğündeki stüdyolar Afrika’nın
ortalama ülkesinin bütçesine eşit!
Sizlere tuhaf gelecek ama ülkemle bir kez daha gurur duydum.
Bu ne zenginlik, bu ne saltanat?

Aferin be Erdoğan, fakir memleketi nerden nereye getirdin?
Almanya’dan, Japonya’dan daha fazla dolar milyarderimiz var!
Boş ver münafıkların dedikodularına, b.k atmalarına…
Onlar servet düşmanı, kâfir, CHP’li, solcu, ulusalcı, Ergenekoncu, komplocu…
Koyun dâhi güdemeyen çobanlar…
Sürülmesi gereken çapulcu Vandallar!

Söz Vandal’dan açılmışken tarihe de değineyim…
Övünmek gibi olmasın epeyce kitap yalamışlığım var…
Özellikle geçmiş konusunda!
Şu Persler var ya, antik Anadolu uygarlığını tarumar eden…
Ben demiyorum, başta Marksist tarihçi George Thomson olmak üzere
pek çoğu Perslerin Vandallığını vurgulayıp yerden yere vuruyor.
Vay çakallar vay, nasıl kıydınız o güzelim uygarlığa?

Gelelim günümüze, Selçuklu muyuz Osmanlı mıyız?
Soy sop ecdat işine aklım ermez…
Fakat 1950’den beri yakıp yıkma konusunda
Perslerle, Vandallarla kan bağımız olduğu kesin!
Sakın yanlış anlaşılmasın, garip halkımızın değil…
Bu ülkeyi altmış üç yıldır yönettiğini iddia eden madrabazların!

Neyse, uzatmayalım…
Erdoğan-Zorlu işbirliği sayesinde yeşil alan olacak
o harika arazi betona teslim olmuş!
Elden ne gelir, Vatan-Millet caddelerinin açılmasında da Dersaadet’in
canı okunmuştu, tarihsel barbarların ruhuna rahmet okurcasına!

Sonuç itibariyle öfke burnumda dönüp geldim Kadıköy’e…
Fakirhaneme gidip demleneceğim.
Fakat o ne?
Mitingler yaptığımız alanda koskocaman bir afiş…
Üzerinde yazıyor “İSTANBUL TEKİN ELLERDE”, imza Gürsel Tekin…
Dondum kaldım…
Ve öfkemi yüreğime gömüp sessizce evin yolunu tutarken
aklıma kurda teslim edilen kuzu hikâyesi geldi…
Cevabını hâlâ bulamadığım bir soru eşliğinde…
“N’olacak bu memleketin hâli, nasıl çıkacak karanlıklar aydınlığa?” falan filân…

Not: Yazıda geçen demlenme muhabbetinin hakikatlerle uzaktan
yakından alâkası yoktur. Basın-Ahlâk-Ayetullah kanunlarına binaen izahını
vazife addederim. Hürmetlerimle.

Hiç yorum yok: