bir şair vardı, öğretmen

15 Haziran 2014

Macit CÜNÜNOĞLU
15/06/2014 07:00

Çok yaşasın Babalar!

A+
A-
Kapitalist dünyanın insanlık âlemine hediyesi:
“Babalar Günü”
Bu kutsal günde yalancıktan da olsa insan kendini iyi hissediyor…
Üç beş telefon, cömertçe kullanılan sevgi sözcükleri…
Belki birkaç hediye…
Bir de yemek boyutu varsa, likidi zengin…
Mahsuru yok, olabilir!

Ne yapalım yani?
Ömrümüz zaten muhalefetle geçmiş…
Bu güzelim güne de mi itiraz edelim?
Kandillere, kutlu doğum gününe, hicrete, ayak izine, hırka-i şerife, zülfikâre,
Cüppeli’ye, Ahmet Kekeç’e, sünnete, umreye, asr-ı saadete itibar etme…
Tatiller dışında dinsel bayramları ciddiye alma…
Eee, varsa yoksa “1 Mayıs” ve şürekası!
Oldu canım, sen bu toprakları papazın çayırı mı sandın?

Ayrıca “8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü”, “1 Eylül Dünya Barış Günü”…
Hepsini anladık da; Fransız Devrimi, Bolşevik İhtilâli, 27 Mayıs Darbesi,
Enver Hoca’nın doğum günü; niçin ve neden kutlanır veya anılır?
İnanın, bunca yaşa geldim, hâlâ anlamış değilim!
Benim yolum “Anneler Günü”, “Hıdırellez”, “Uçurtma Bayramı” ve büyük “14 Şubat”
Aşk ve sevgi…
Kutsal “SEVGİLİLER GÜNÜ”
Başka gün tanımam…
O nedenledir ki Aziz Valentin’i babam gibi severim!

Şimdi hatırladım, sevgili babam öldüğünde tam dokuz buçuk yaşındaydım…
Demek ki üzerinden asırlar geçmiş.
Evet, her babasını kaybeden çocuk gibi çok özledim…
Hatta ileri yaşlarımda bile…
Belki bir gün…
Çıkar gelir diye bekledim!

O nedenledir ki cenneti anaların ayaklarının altına inşa ettik…
Babaların yüreğinde ise; hayatın başlangıcını, güneşi, aydınlığı keşfettik…
Ki yaşasın AŞK, ölmesin sevgi diye!

Bir de ıvır zıvır bağımlılıklar var…
Çiçek, böcek, İstanbul, şarkı, türkü, martı, deniz, roka, balık, rakı vs…
Ben torunlarıma da meftunum…
Kızım duymasın, sıralamadaki yeri hepsinden sonra!

Biliyorum, her zaman kızıyor…
Hatta “sen nasıl dedesin?” diye sitem ediyor…
N’apayım elimde değil…
Birincisi “Dedeler Günü” yok…
Demek ki adam sınıfına konulmuyoruz…
İkincisi, madem kalan süre kısıtlı, zamana karşı yarışıyoruz…
Öyleyse dibine kadar, her fırsatta yaşanmalı aşk…
Ki cennete kapağı attığımızda hurilere bakacak yüzümüz olsun…
Referans niyetine…
Umarım derdimi evlâtlarım olmasa bile torunlarım anlar!
Yaşasın HAYAT…
Çok yaşasın BABALAR…
Elbette hak edenler!

Hiç yorum yok: