bir şair vardı, öğretmen

03 Haziran 2014

Macit CÜNÜNOĞLU
03/06/2014 05:32

İşgalci zihniyet!

A+
A-
Hayat giderek daha sıkıcı olmaya başladı.
Gezmek, tozmak, gönül eğlendirmek bir yere kadar…
İstanbul da çare olmuyor…
O’nun derdi başka, savunmada!
AKP’li belediye acımasızca saldırıyor…
En çok yaralanan yeşil dokusu…
Çılgınlık mabet olup Çamlıca’ya konuyor…
Köprü olup Boğaz’a çörekleniyor.
Kısacası, Sultan kafasına göre takılıyor…
Hazır kıta kadrolar da hayata geçiriyor!

Dayanamıyor insan…
Hele de çaresizlik, umutsuzluk…
Sevgilinin ölümünü izlemek…
İşkenceyle, dünyanın gözleri önünde…
Acı, acıdan da öte!

İstanbul İstanbul olalı böyle zülüm gördü mü bilmem, bilemem…
Ancak şahit olduklarımız Latin istilasını hatırlatıyor.
Tabii o zamanki kiracı Bizanslılar.
Bakmış Türkler geliyor, Avrupa’dan yardım talep etmişler…
Ve tarihteki ilk Haçlı Ordusu kurulmuş.
Maksat barbarları durdurup kaybettikleri toprakları geri almak!
Bir, iki, üç sefer derken…
Dördüncüsünde kendi kalelerine golü yemişler, hem de beşlikten (bacak arası)…
Tarih: 13 Nisan 1204
Bir talan, bir talan…
İstanbul ağlar, Bizanslı ağlar…
Nafile!
Ta 1261’e kadar!
Altını üstüne getirerek anasını bellemişler canım İstanbul’un…
Ve Latin İstilası olarak tarihe geçmiş…
En vahşi, en kanlı, en gözü dönmüş, en Vandal zülüm!
Üstelik Kostantinopolis Hristiyan, kınalı mumla gelenler de Hristiyan…
“Hay böyle din kardeşliğine…” diyesim geliyor da Kerbela vakasını hatırlayıp susuyorum!

Neyse, gelelim İstanbul’un son yirmi yılına damgasını vuranlara…
Yüzde 99.9’u Müslüman toplumun bağrından çıkmış mücahitlere…
Mübarekler ya müteahhit ya tüccar…
Aralarında birinci sınıf gökdelen ustası da var, pazarlama uzmanı da!
En beceriklileri de Yürütme’de…
Başları müthiş, tanrının sevgili kulu…
Umumiyetle sarayda ikamet eder, Dersaadet’e gönülden meftun olup göbekten bağlıdır...
Meziyetleri sayılamayacak kadar çoktur!

Lâkin millî iradenin reisi malı gibi âşık olduğu kente kötü muameleyi layık görmektedir.
Olacak iş mi?
Nerde çayır çimen, nerde ağaç orman…
Katli vaciptir!
Evet, söylemek istediğim tam da budur!
Ben de çevreci kimliğimle yeşile yaşam hakkı talep ediyor,
işgalci zihniyeti bütün benliğimle lanetliyorum!
Çünkü icraatların demokrasiyle uzaktan yakından ilgisi yok…
Azınlıkta değiliz, halkın eğilimlerini dikkate alınmayıp yok sayılıyor…
Sanırsınız yönetenler işgalci güçler!

Son söz, kıssadan hisse
Topladım çıkardım; 57 yıl sürmüş Latin istilası…
Yine topladım çıkardım; 20 yıl olmuş teslimiyet…
Aman tanrım, daha 37 yıl var...
Sen bize kurtuluşu görecek ömrü nasip et…
Âmin!

Hiç yorum yok: