bir şair vardı, öğretmen

10 Haziran 2014

Macit CÜNÜNOĞLU
10/06/2014 06:44

Her yer Paralel, her yer Kumpas!

A+
A-
“Şeyh uçmaz mürit uçurur!” derler ya, ne kadar doğru.
Devletin kanallarından ikrah geldi, cemaatinkiler malûm…
Her dakka belgesel de izlenmiyor, zaten oldum olası yabandaki
kanlı mücadeleyi içim almıyor…
Belki biraz tarih, o da Amerikalı’nın, İngiliz’in tekelinde!
Lâkin insan soyunun içindeki sapkın yaratıkları gördükten sonra,
kurban olayım hayvanlar âlemindeki ekmek kavgasına…
Karnı doyan hakka şükredip kenara çekiliyor…
Ya insan?
Âdeta eşi benzeri olmayan zalim…
Önce stok yapıyor, tatmin olmuyor bi daha…
Ta ki bitmez tükenmez arzularına ulaşıncaya kadar!

Üzerinde asıl durmak istediğim tarikatlar…
CNN izliyorum, uzun zamandır kirli sakallı bir genç program yapıyor…
Üslubu yumuşak, ağzından bal damlıyor…
Konuklarını genellikle dinsel çevrelerden seçiyor…
Ya hacı hoca molla, ya da badem bıyıklı akademisyenler!
Dertleri ise tasavvufu (sûfilik) yüceltip bilinçleri ince ince oymak.
Bu bağlamda Mevlâna başköşeye oturuyor…
Ondan sonrasını tahmin edersiniz…
Şeyhimiz öyle bir uçuruluyor ki, sanırsınız geri tepmesiz top…
Tutabilene aşk olsun!

Ayrıca cemaatlere bir övgüler bir övgüler…
Haber kanalı CNN mi izliyorum, yoksa paralel kenardan yayın mı?
İster istemez şüpheye düşüyor insan; yoksa Aydın Doğan da mı teşkilattan?
Bu ülkede “olmaz olmaz”
Aklıma “17 Aralık”, “Darbe”, “Süper Zekeriya”, “Tayyip’in gardı” geliyor…
Hımmm!
Neden olmasın?

Çaktırmadan kendimi de test ediyorum…
Ki çıkan sonuç; antitayyipçilik uğruna girmediğim kılık kalmamış!
Meselâ “yetmez ama evetçi” tayfadan sarfınazar edenlerin kervanına katıldım…
Sonra liberal demokratlara sıcak bakmaya başladım…
Daha sonra bilumum Ulusalcı, Kemalist, Atatürkçü, Milliyetçi, Türkçü, Kürtçü,
Mezhepçi zevata karşı dayanılmaz sempatiler geliştirdim…
Daha daha sonra sosyal demokrat, sosyalist, komünist dindarları, hatta en koyu
şeriatçıları anlamaya çalıştım…
Enternasyonal düzeyde de Esedçi, Sisici, Nuri Kamil Muhammed Hasan el-Malikici oldum…
En son da hidayete erip Fethullah Hoca Efendi Hazretleri’ne (tanrıma binlerce şükür)
biat ettim ki, şimdilik son durağım, gerisi Allah kerim!

Evet, tüm bu hakikatleri itiraf ettikten sonra, düşündüm taşındım;
aydın görünümlü Doğan saf değiştirse n’olur, değiştirmese n’olur” yargısına vardım.
Ayrıca muhterem, Mecidiyeköy’deki “Trump Tavırs” iş merkezini kiminle açtı?
Kanlı bıçaklı Sultanımızla değil mi?
Bu dünyada mühim olan menfaat…
Yaptırır en babasından bir cami de Kelkit’e…
Hoca efendi gelebilirse O’na…
Gelemeyip bir manisi çıkarsa, cemaatlerin gülü bülbülü Cüppeliye açtırır…
Balans ayarı, konjonktür meselesi; işte bu kadar!

Dolayısıyla devir devran kumpasçılarındır.
Bakın bana, elli yıllık iflâh olmaz solcuya?
İktidara, AKP’lilere kızıp tarikatçı olduk…
Hem de nur saçanından!
Bu sebeptendir ki dünya devi CNN bile olsanız, eğilip bükülürsünüz!
Boş verin tenkiti, çamur atmayı…
Vergi rekortmenliği de hikâye…
Doğru yoldadır Aydın abim, her aydın O'nun yolunda olmalıdır…
Yakındır kurtuluş, kerem gibi yanmaya da gerek yok…
Yeter ki övün çalış; CNN’e, Celâleddin’e, cemaatlere, Pensilvanyalı’ya güven!

Hiç yorum yok: