bir şair vardı, öğretmen

13 Aralık 2014

Ömre bedel hayatlar!

Macit CÜNÜNOĞLU
13/12/2014 08:29

 

A+
A-
“Ah ah Macit Bey kardeşim, yarama tuz basma ne olur, gel günü gün edip
kendi üslubumuzla yaşamamızdan haz duymaya bakalım belki yarınlarda
umut gizlenmiştir, sizi çok iyi anlıyor ve seviyorum
.”

Dünkü yazımdan sonra değerli bir dostumdan yukarıdaki mesajı aldım...
Sımsıcak, insanın içini ısıtan...
Okşanmaya, sevilmeye ne kadar da çok ihtiyacımız varmış...
Koklaşmak, muhabbet etmek...
Herhâlde dünyanın en büyük zenginliği...
Ayrıca kim istemez hayattan tat almayı, haz duymayı...
Lâkin öyle bir belaya çattık ki...
Adamın her konuşması olay, her hareketi ofsayt, her davranışı faul...
Yüreği gibi gözü de kara...
Bir kişinin ar damarı çatlamaya görsün, ne komşu tanıyor ne insanlık...
Azgınca saldırıyor sağa sola!

Yoksa biz de biliriz neyin neyle yenileceğini...
Yalnız ortada olan bulgur pilavı...
Ah ah!.. Canım kardeşim benim...
Aslında sende haklısın.
Hayat dediğin nedir ki...
Bir lokma bir hırka...
Biz ki sade yaşamayı seven bir neslin evlâdıyız...
Gösterişten uzak, yalın, sokakta bir muz dâhi yiyemeyen...
Utanırız, sıkılırız...
“Yiyen var yiyemeyen var” diye!
Arsızlık, yüzsüzlük, yolsuzluk, hırsızlık, hele de yalakalık kitabımızda yazmaz...
Çünkü kaynağımız önce ahlâkımız, sonra vicdanımız...
Aç varken tok yatamayız...
Bir de gencecik canlarımız sapır sapır toprağa dökülüyorsa...
Madenlerde, tersanelerde, şantiyelerde...
Bırak gözümüzün nemlenmesini...
Oturur hüngür hüngür ağlarız...
Demek ki fıtratımızda insanlık var...
Asla söküp atamayacağımız...
Onur duyacağımız...

İyi ki böyleyiz, şükürler olsun bizleri dünyaya getirenlere...
Alnı açık yaşamak en büyük servet...
Bir de aşktan, meşkten anlıyorsan...
Daha ne olsun?
Lâf aramızda mesaj iyi geldi...
Hatta tam zamanında...
Çünkü Güzin Abla gibi dedikodu yazmaktan sıkılmıştım...
Bana ne Bülent Ersoy’un Kur’an kursundan...
Bana ne Yavuz Bingöl’ün dönekliğinden...
Favorim  Sarkis  Efendi...
Gir bakalım nihavende...
Bilirim iyi ud çalarsın...
“Kimseye etmem şikâyet...” ile başlayalım fasıla...
Bakalım gelecek günler ne gösterecek...
Bu arada ben de sizi seviyorum canım kardeşim...
İyi ki varsınız, varlığınız ömre bedel.

Hiç yorum yok: