bir şair vardı, öğretmen

31 Aralık 2014

Hoş geldin 2015

Macit CÜNÜNOĞLU
31/12/2014 07:42

 

A+
A-
Gel bakalım 2015...
Perşembenin gelişi çarşambadan belli olurmuş...
2014’den bu yıla devrolan o kadar çok dert yaşadık ki...
Bakalım hangi biri temizlenecek?
Elbette maden ocaklarında, şantiyelerde yitirdiğimiz canlar unutulmayacak...
Lâkin illâki hırsızlıklar, yolsuzluklar...
Dakka bir gol bir...
5 Ocak tarihi itibariyle açılış yapılacak...
“Haramiler Yüce Divan’a gönderilsin mi, gönderilmesin mi?”
Bakar mısınız gündeme...
Bir tarafta kokusu çıkmış “saray”...
Çürümüşlüğün, utanmazlığın simgesi...
Diğer tarafta haysiyet, şeref oylaması...
Başlarım böyle yıla...
Ne hâli varsa görsün!

Hâlbuki her yıldönümü umuttur, heyecandır...
Bir de hayâl, hayâllerimiz...
Gerçekleşmeyeceğini bildiğimiz hâlde anlamlar yüklediğimiz beklentilerimiz...
Köreldi, daha doğrusu gözlerimize mil çekildi...
Aydınlığımızın ışığı söndü...
Ve utancın zaferi yaşandı...
Yalnızlaştı namus...
Mahzunlaştı vicdan...
Çaresizlik, elden bir şey gelmemesi belimizi büktü...
Şimdi ağlamak zamanı...
Sessizce, derince...
Gözyaşlarımız yüreğimize akar oldu!

Yine de hayat hızla ilerliyor...
Coşkun nehirler gibi denizlere koşuyor...
Bir telaş, bir neşe...
Belki de yok olmayan yaşam sevinci...
Şiirlere karışıyor dünyamız...
Senfoni olup yükseliyor sesimiz...
Ressamın fırçası ellerimiz...
Heykeltıraşın inceliğinde yeniden doğuyoruz...
Ve çok uzaklardan fısıldayan duygular...
Davetkâr, cüretkâr...
Benim adım “sevda”, benim adım “aşk”...
Çağırıyor...
“Yanaş bana, sokul bana”...
“Pişman olmazsın”...

Öyleyse hadi bakalım 2015...
Hoş geldin, sefalar getirdin...
İçinde umut olmasa da...
Bir dilek, tutmayacağını bile bile...
Belki dua, belki yakarış...
Al götür Büyük Usta’yı...
Nereye istersen oraya...
Artık nefes almak istiyorum, güneşi görmek en büyük dileğim...
Daha fazla zorlama...
Yoksa ya çıldıracağım ya isyankâr olacağım...
Hadi koçum, insanlığa bir hizmet yap...
Özgürleştir, güzelleştir bizleri...
Dayanamıyorum ve biçareyim...
Düştüm ocağına...
Sen bari büyük sözü dinle...
Yetmişlik aşkına...
Eğer adın 2015'se, bir de yeniyse!

Tüm dostlarımın yeni yılını yürekten kutlarım...
M.C.

Hiç yorum yok: