bir şair vardı, öğretmen

14 Ekim 2011

Laikliğin Ruhuna Fatiha!..







“Ya olduğun gibi ol, ya da göründüğün gibi"...

                                  Mevlâna Celâleddin Rumî




Lütfen fotoğrafa dikkât!
Çekildiği yer: Şehremini. Mimarî yapı: Şeyh Raşidî Cami-î. Tarih: 13 Ekim 2011.
Ve yüksek huzurlarınızda; “Sonsuzluğa yazılar” bloğunun ünlü fotoğrafçısı M.C.(!)

Şimdi gelelim sadede…
Efendim, bilindiği gibi sonbahar mevsimiyle birlikte İstanbul turlarımız hızlandı.
Tabir-î caizse yerimizde duramıyor, kabımıza sığamıyoruz…
Belki de beş yıldır uzak kalmanın hasretiyle!

Ah tanrım, affet beni… Nasıl ihanet ettim canım İstanbul’a?
Oysa kararlıydım, aşkı anlayan ruhumla ölene kadar bu topraklarda yaşamaya…
O Akdeniz yok mu, bir anlık gafletimde tecavüz etti…
Sürükledi beni Antalya’ya!

Her neyse, çabuk geçti beş yıl…
Bu son deyip tekrar kavuştuk gönülden İstanbul’a.
Evet, nerde kalmıştık sloganı eşliğinde…

Elde makine, adım adım, sokak sokak başladım solumaya.

Geçenlerde ilk durağım Aşiyan’ı paylaşmıştım sizlerle…
Daha dün Küçük Çamlıca vardı gündemimizde…
Aman ha, yürek parçalayıcı o talandan bir daha bahsetmek istemem…
Lânet olsun müsebbiplerine diyelim de...

Gelelim köşemizin sağ üst köşesini şereflendiren kutsal fotoğrafa!
Oldu bitti Topkapı-Şehremini-Çapa-Paşa-Yedikule-Samatya’yı severim…
Nedendir bilinmez, belki de tarihî meyhanelerin çokluğu ve hoşluğundandır!

Fakat o ne?

Geldim Şeyh Raşidî camisinin önüne…
Selâmladı koskocaman afiş, afişte değil canım, devasa bez bir pankart.
Yazıyor üzerinde: “YAŞASIN CAMİYE GİDİYORUM"
İmza: Diyanet İşleri Başkanlığı.

Valla, nasıl söylesem bilmem ki?
Bendeniz kâfir değilim, olsam zaten söylerdim… Üstelik mabetleri severim.
Lâkin bu afiş tuhafıma gitti… Lâf aramızda bir anlam veremedim!
Dedim ki ülkemiz laik mi, yoksa şeriatik mi?

Bir de aklıma düştü;
Buna benzer kutsal bir daveti; cem evine, kiliseye, sinagoga assalar…
Düşünmesi bile akla zarar…
Ülkemizde kan gövdeyi götürmezse… “No coment!”

Son olarak, memlekette laik bir nizâmın olduğunu kimse iddia etmesin…
Diyanet İşleri; devletin, egemen mezhebin…
Hatta ve hatta iktidarın kölesi olduğu sürece!

Sağ üst köşede duruyor fotoğraf...
Laikliğin cenaze namazı davetiyesi...
"Buyrun cenaze namazına!"
Evet, hep beraber hep bir ağızdan muhteremler...
Laikliğin ruhuna FATİHA!..




Hiç yorum yok: