bir şair vardı, öğretmen

20 Kasım 2014

Vicdanımızın sesi...

 

Vicdanımızın sesi...
Macit CÜNÜNOĞLU
macitcununoglu@gmail.com
20 Kasım 2014, 19:13
                           
 

“Bigazete”
de yazmaya başlayalı şunun şurasında iki hafta oldu...
İlk yazımın tarihi: 8 Kasım 2014...
Lâkin sansür ve denetim konusunda bir yazışma, bir yazışma...
En son değerli Editörümüzden aşağıdaki iletiyi aldım...
Buyrun birlikte okuyalım:

“Lütfen! Amy Redford'un "The Guitar" diye bir film var. İzlemediyseniz öneririm.
Yoksul sınıftan bir genç kızın, iki ay sonra öleceğini öğrenmesi ile birlikte dışa vuran
kafasındaki özgürlükleri yaşaması ve sonrası...
Kötü diye bilinenlerin öğrettikleri ve iyilikleri de oluyor" mesajı da cabası...
Düşünüyorum ki; editör onayı ile sansürün bağı olduğu yargınız değişecek...”
Anında seyrettim, eli yüzü düzgün bir film...
Editörün belirttiği gibi mesajı da güçlü...
Özetle: “Başına ne gelirse gelsin azma, yoldan çıkma...
Eğer azarsan, yoldan çıkarsan; bazen mucizevi sonuçlar da gelir başına!”
Karar elbette sizin!
Fakat filmi torunlarımla izledim...
Azcık yüzüm kızararak...
İkisi de şirinlik abidesi kız çocukları...
Aman da aman, mevzuda neler yok ki?
Romantik lezbiyenliğin zirvesi, yatak sahnelerinin en güzeli...
Fotografik yönü etkili, filmogratifik yapısı sağlam...
Başrol oyuncusu bir içim su...
Dört dörtlük başyapıt...
Editörümüzün tavsiyesi...
Ne yapıp ne edip muhakkak izleyin.

Gelelim sadede...
Benim (yazar değil, yorumcu olarak) tek sermayem devrimci ruhum...
Polisten, askerden, sıkıyönetimden, işkenceden, hapisten korkmadım...
Bilcümle devletten...
Bu saatten sonra düşüncelerimi nasıl sokarım cendereye?
Ayrıca ne demişti rahmetli Bülent Ecevit: “Su kullananın, toprak işleyenin”...
Mübarek sanki Spartaküs...
Bu sloganla meydanlara çıktı, yıl: Bin dokuz yüz yetmiş üç...
Aldığı oy: Yüzde otuz üç...
Al sana iktidar, 12 Mart faşizminden sonra kazanılan en büyük zafer...
Yaşasın devrimci zihniyet...
Yaşasın özgür düşünce.

Son söz: Edep, ahlâk kuralları çerçevesinde eleştiriye, yaylım ateşine EVET...
Dinci faşizme, şeriatın her türlüsüne; ılımanına, sulandırılmışına HAYIR...
İşte bu nedenledir ki vicdanımızın sesi “Bigazete”den haykırıyorum...
İnsanlık onurunu korumak kollamak, savunmak için...
Zaten burdayım!

Hiç yorum yok: