bir şair vardı, öğretmen

04 Temmuz 2017

Sahibinin sesi!









Bir süredir Türkiye'de Vikipedi'ye ulaşamıyorum.
Neyse, gelinim sorunu çözdü.
Gençler işte, hepsi bilgisayar kurdu.
Sordum, "nasıl çözdün?"...
Amerika üzerinden bağlanmış.
Ben yapamazdım, bizler direksiyon şoförü gibi yalnız
klavye kullanıcılarıyız.
Daha doğrusu formattan, cıgabayttan anlamayız.
Tabii hemen sayfayı açtım...
Tanıtım bölümünün altında Vikipedi diyor ki,

"
Murat Bardakçı Habertürk TV'de hazırlayıp sunduğu Tarihin Arka Odası programında Vikipedi'deki bilgileri birkaç kez eleştirmiştir. Vikipedi'deki kendi biyografi maddesinden örnek vererek yanlış bilgiler içerdiğini veVikipedi'yi intihal açısından, öğrencilerin akademik performansı için olumsuz bir kaynak olduğunu vurgulamakta ve Vikipedi'nin bu yüzden Türkiye'de yasaklanmasını savunmaktadır. 29 Nisan 2017 itibarıyla Vikipedi'ye Türkiye'den erişim Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından idari tedbir uygulanmak suretiyle engellenmeye başlandı."

Şaşırmadım, Bardakçı'yı toplum olarak tanırız.
Seveni de, sevmeyeni de çok.
Ben ikinci kategoride yer alıyorum.
Çünkü bilgi izleyiciye döve döve pazarlanmaz.
Tamam, yabana atılmayacak ölçüde birikimi var...
Ancak tahammül edilemeyecek kadar da ukâlâ.
Ayrıca yukarıdaki paragrafta görüldüğü gibi ispiyoncu da.

Evet, bu tiplerin demokratlığı kendileriyle sınırlıdır.
Aslında yasakçılığı savunan medyadik şovmenlerdir...
Tıpkı "sahibinin sesi" gibi!
İşte bu nedenle ülkemizde gerçek adalet gerçekleşemez.
Çünkü tüm devlet kurumları AKP'nin mutlak hizmetindedir...
Sıradan bir ansiklopedi olan Vikipedi'den bile korkarlar...
Fikri hür, vicdanı hür Cumhuriyet kuşaklarının gözünün
içine baka baka da yasaklarla Türkiye'yi idare etmeye kalkarlar...
Bardakçıların sayesinde!

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: