bir şair vardı, öğretmen

09 Temmuz 2017

Mitinge doğru...

Macit CÜNÜNOĞLU




Maltepe sahiline umutla gidiyorum.

Beklentim yüz binler.
Böylesi yığınsallığı 1 Mayıs'larda yaşamıştım.
Bir de yetmişli yıllarda CHP mitinglerinde.
Hatta bir keresinde Demirel başbakan.
Ecevit'i arıyor, Taksim organizasyonu için süikaste
uğrayacağını söylüyor.
Bülent Bey eşi Rahşan Hanım'la birlikte korkusuzca kürsüdeydi.
Kalabalık müthiş, İstanbul tarihinin en görkemli toplantısına
tanıklık ediyordu.

Bugün de aynı duygu, aynı heyecan içindeyim.
Çünkü ihtiyacım var.
Uzun zamandır çaresizlik, karamsarlık içimi çürüttü.
25 günlük ADALET yürüyüşü ise taze bir başlangıç,
umutlarımın yenilenmesine sebep oldu.
Bravo Kılıçdaroğlu'na, tam da zamanında karar vermiş.
Yoksa iktidar arkasına aldığı OHAL yasalarıyla azgınlaştıkça
azgınlaştı.
Hâlâ da öyleler ama belki bir uyarı, belki temiz sayfalar için
fırsat olur.

Biliyorum, benimki halisane temenniler.
Ülkemi seviyorum, halkımı seviyorum.
Kimseye öteki niyetiyle bakmadım...
Ne türbanlıya, ne Kürde...
Enis'in de yanındayım, Selahattin'in de...
Yeter ki bu topraklara barış gelsin, bir tutam da demokrasi.
Baksanıza G-20 zirvesine, protestocular Hamburg'u hallaç
pamuğu gibi attılar.
Mazallah bizde olsa, kan gölünden geçilmezdi!
İşte fark.
AB'yi küçümseyenlere saygı ile arz olunur.
Tabii anlayana.

Yine de Maltepe mitingi iyi oldu.
En azından üzerimizdeki ölü toprağı silkelendi.
Hazır AKP de düşüşe geçmişken, bakarsınız yeniden
güneş doğar vatan sathında...
Gülümseyerek, umutla.








 

Hiç yorum yok: