bir şair vardı, öğretmen

04 Temmuz 2017

Yeniden doğuş!



Gümüşlü Cami-î







Amasya'yı düşünüyorum

Dağlarını, Yeşilırmak'ı.
Selağzı'na komşu Gümüşlü'de doğdum.
Bir de mahallemin adını taşıyan camimiz vardı.
Selçuklu eseri.
Yıkılan Amasya'da gün ışığına çıkmış.
Tepeden bakıyor meydana .
M. Kemal anıtı az aşağıda.
Tankut Öktem'in ölümsüz eseri.
Ne de yakışmış memleketime.

Çocukluğumda Sinan hamamı vardı.
Babamla giderdik.
Komşuları onlarca esnaf.
Şuayip'in tandır evi, Petriç'in binbir çeşit dükkânı...
Çağlayan içkili lokanta, önünde taksi durağı.
Opel Mustafalar, Kemal abiler hepsi orada.
Dayım faytoncu İskender...
Durakları meyhaneci Atıf'ın bitişiği.
Yanı başında Tımarhane...
İpek böcekçiliği ticareti yapılıyor.

Küfelerden üç beş koza çalıp evde üretime geçerdik.
Besin kaynağı dut yaprağı.
Darwin'den önce evrim yasalarını keşfetmiştik!
Ah!.. Çocukluk yıllarım...
Her hatıra aklımda.
Bir de Ulu Mama vardı...
Savadiye'de.
Dağların eteğindeki Ermeni türbesi.
Ayazmasından su içer dua ederdik.
Bazen Ermeni komşularımızla karşılaşıp
karga papucu ile boyanmış yumurtalarını yerdik.

Geçmişi duyduğum özlem mi, bilmem.
Amasya beni hüzünlendiriyor.
Topu topu on beş yıl yaşadım.
Babam, annem, kardeşlerimle...
Ya şimdi?
Yalnızlıkla harmanlanan ömür.
İyi ki evlâtlarım, torunlarım var.

Edebiyat, müzikle de desteklenince hayat...
Yeniden doğuyorum.

m.C.

Hiç yorum yok: