bir şair vardı, öğretmen

07 Kasım 2015

Kim tutar beni?

Macit CÜNÜNOĞLU










Şükürler olsun ki seçim travmasını atlattım.
Artık günlük tempomu sürdürebiliyorum.
Tabii müzik eşliğinde kitap okumak ilk sırada...
Ve bolca gezmek.
Bu arada yaşadığım şehir İstanbul her zamanki büyüsüyle
beni özlemiş...
Nasıl ihmal ederim...
Daldım Pera'nın arka sokaklarına...
Sohbeti açacağım o kadar çok mekân var ki...
Kürtler ayrı bir âlem...
Hele Suriyeliler...
Şıkır şıkır Türkçe, hepsi renkli bir dünya...
Hayâllerinde Avrupa var...
Öyleyse; ya kısmet!

Ne mi okuyorum...
Dün aldım, sahaftan...
Elias Canetti'nin "Körleşme"si...
Adam 26 yaşında yazmış...
Ve Nobel'i kapmış.
Bir başyapıt, ben demiyorum; Batılı otoritelerin tespiti...
Gerçekten de müthiş...
Öznesinde insan var...
Ve yabancılaşma.
Daha başlardayım ama okuduğum en sağlam roman.
Canetti'yi hatırlarsınız...
Doksanlarda çevrilen "Kitle ve İktidar" adlı incelemesi çok ses getirmişti.
Bu arada Ahmet Cemal'in çevirisini göz ardı etmemek lâzım...
Tek kelimeyle harikâ.

Dinlediğim müziğe gelince...
Genç arkadaşlarım sayesinde yeni bir radyo keşfettim...
Adı da "radiooooo"...
İnternetten yayın yapıyor.
Özelliği geçtiğimiz yüzyılın başından başlayıp günümüze kadar
onar yıllık zaman dilimleri eşliğinde dünya müziğini sunuyor...
Ve bir de ülkeler haritası...
Nerden isterseniz...
Bu aralar İran ezgilerini dinliyorum...
Özellikle Mohsen Manjoo'yu...
Sürgünde yaşayan genç bir besteci...
Fakat eserleri olağanüstü lezzetli...
Hele caz enstrümanlarıyla harmanlanmış olanlar...
Sanki rüya gibi.

Evet, günlük siyasetin girdabında boğulmaktansa...
Gezip tozmak en doğrusu.
Yalnızlık gibi bir derdim de yok...
Bütün mahalle kahveleri benim.
Çay 50 kuruş, muhabbet bedava...
Yeter ki insan sevdan olsun...
Gönüller açılıyor, kucaklar sarmalıyor.
Nazım'ın sözünü ettiği cavahir var ya...
Kararmasına izin vermediğim...
İşte bütün mesele.

Tayyip ustaya gelince...
Yüzde 49,5'u aldı...
Bir nevi güven tazeleme...
Ne hâli varsa görsün.
Muhalefet de kına yaksın...
Yüzde 60'ı kolayca harcadıkları için!
Hayat devam ediyor...
Elimde "Körleşme"...
Kulağımda müziğim...
İstanbul sevgilim...
Kim tutar beni!

Hiç yorum yok: