bir şair vardı, öğretmen

06 Kasım 2015

Gönül Adaları

Macit CÜNÜNOĞLU

 

 
 
Bazı dostlarıma şaşırıp kalıyorum...
Ülkeyi terk edeceklermiş!
Şaka söylemiyorum; ciddi ciddi düşünüyorlarmış.
Gerekçesi de malûm; AKP'nin yüzde 49,5'luk başarısı...
Yani her iki kişiden biri iktidar yanlısı.
Ne var bunda?
Sandık demokrasisi dediğimiz şey böyle bir şey!
Yap tehditi, bastır parayı...
Al sana çuval dolusu oy!

Ayrıca necip halkımız istikrarı sever...
Bir de söz konusu muhafazakârlıksa...
AKP'den iyisi mi var?
Hem dinci hem serbest piyasacı...
Özetle ihtiyaca cevap veren dört dörtlük parti.

Hâlbuki bendeniz iyimserim.
Üstelik tarihin karanlık süreçlerine alışığım.
Şu kısa ömrümde (65 yıl) neler gördüm neler.
Babalar gibi faşizmi yaşadık...
Hem de kaç defa.
İşkencehane, hapishane işin fıtratında var...
Yılmadık, boyun eğmedik, dimdik durmaya çalıştık...
Selâm olsun o günlere.

O nedenledir ki sandıktan çıkan mutlak iktidarlardan ürkmüyorum.
Zaten on üç yıllık zengin tecrübemiz de var.
Memleketin ekseni kayıyormuş...
Kaysın be birader...
N'olur yani?
Partizan bir hükümet, dinsel iklim...
Şeriatla harmanlanmış diktatörlük hazırlıkları...
Ohhh, suyundan da koy!

En iyisi inceldiği yerden kopsun diyerek yaşamak...
Örneğin benim yaptığım...
Dere tepe gezmek...
Kulağımda klasik müziğin en seçkin eserleri...
Nerde müze, nerde sanat aktivitesi...
Ordayım.

Siyaset konuşmaktan yoruldum...
Hele şikâyetçi dostlarımı dinlemek...
Hiç bana göre değil.
Dolayısıyla gönlümde minik bir adacık oluşturdum...
Öyle yol geçen hanı da değil.
Sadece gülümsemeye, umuda yer var...
Ülkeyi terk etmeye hazırlanan dostlarıma gelince...
Hepsini gözlerinden öper, iyi yolculuklar dilerim!
Nasıl olsa biz burdayız...
Kadim muhaliflerden...
Her zaman bekleriz efendim!

Hiç yorum yok: