bir şair vardı, öğretmen

24 Kasım 2015

Hayatın içinden

Macit CÜNÜNOĞLU

 

 
 
Fethullah yanlısı kanalları özleyeceğimi hiç aklıma getirmezdim...
Hele Bugün-Tv, ciddi ciddi arar oldum.
İnternet üzerinden izleniyormuş ama televizyon dururken
PC ekranından haber-yorum takip etmek bana göre değil.
Neyse, bu da bir süreç...
Sansürlü, yasaklı "ileri demokrasi" icraatları.
Zaten alıştık da!

Aslında bütün mesele hukukun ahlâkı olmayışında...
Devre göre değişiyor.
Dünkü terör örgütü Ergenekon...
Başı Genelkurmay...
Bugün ise Fethullah...
Lideri Pensilvanyalı!

Demek ki Kemalist, militarist vesayetten böyle kurtulunuyor.
Eski ortaktan da...
Ve hukuk utanmazca birilerine hizmet ediyor.
Ayrıca beş altı yıl içerde tuttuklarına "pardon" diyebiliyor.
Örneğin İlhan Cihaner...
Devletin savcısı, odasında tutuklandı...
Hapis yattı...
Şimdi parlak bir milletvekili.
Üstelik bu şahsiyet tehlikeyi görüp cemaatin peşine ilk düşenlerdendi...
Keşke devlet "Üstün Hizmet Madalyası" verseydi...
Ama nerdeee?

Dün dostlarımla birlikteydim...
Musikişinaslarla...
Hâl hatır sorduktan sonra çaldık söyledik...
Ortam keyifliydi...
Lâkin iş memeleket meselelerine gelince herkes tedirgin ve kızgın.
Hem yüzde 49,5'a veryansın ediyorlar, hem muhalefete.
Kıyamam Kemal Abime...
Çelebidir, naziktir, çalışkandır...
Doğal olarak arkasında durdum.
Ve başladım övmeye...
Dedim ki "muhafazakârlık bu toplumun fıtratında var"...
Ve ilâve ettim; "CHP ağzıyla kuş tutsa yüzde 25'i aşamaz"...
Fiks mönü, gerçek istikrar(!)

Sonra Hicaz'a geçtik...
En seçkin eserlerine...
Kanun, ud, ritm...
Biraz hüzün biraz neşe...
"Yâr saçların lüle lüle'ye..." gelince, dayanamayıp kalktık oynadık.
Sefamız olsun...
Hep siyaset hep siyaset...
İçimiz karardı yahu.
Bizde insanız, bizim de kalbimiz var...
Selâm olsun devrimci mücadelemize derken üç arkadaş bugün
için randevulaştık...
Öğretmenler gününü kutlayacağız.
Ne de olsa eski dostlar...
Biri on yıl, diğeri 7,5 yıl hapis yattı...
Sürgünleri saymıyorum bile...
Çaresizliği, umudu, yarınları konuşacağız...
Tabii rakı&balık eşliğinde!

Hiç yorum yok: