bir şair vardı, öğretmen

27 Şubat 2015

Hermes

Macit CÜNÜNOĞLU
27/02/2015 07:55

 

A+
A-
Antik devirlerin tanrısı...
Tabii Zeus’un oğlu...
En önemli özelliği tüccarlara ve hırsızlara ait olması...
Sözüm meclisten dışarı; bizden birine benziyor ama...
Neme lâzım, durduk yere kaşınmayalım...
Oturalım oturduğumuz yerde.
Hele de emekli maaşına mahkûm olmuş bir vatandaş olarak
ne ceza ödeyecek hâlimiz var ne de hapis yatacak vaziyetimiz...
Yerli malı Hermes deyip geçip gidelim!

Fakat bu tanrı yaratma işi yalnız bugün değil her devirde var...
Daha doğrusu ilâhlaştırma sendromu!
O nedenledir ki biat kültüründen gelen aziz seçmenlerimizi gayet
iyi anlıyorum...
Yüzde elli yetmez...
Sınırları zorlamak lâzım...
Madem ulus devlet projesi kadük kaldı...
Ah ulan Kürtler...
Tek bayrak, tek millet, tek din, tek mezhep derken...
Bir de “barış süreci”...
Çağdaş piramitimiz yukarıdan aşağıya ilmek ilmek örülecek...
Ve en tepede Hermes...
Alt tabakada sürünen milyonlar...
Çalsın sazlar oynasın kızlar!

“Ohhh!” diyeceğim de aynı tezgâhtan bizde geçtik...
Örneğin Zeus’umuz Marx’tı...
Peygamberlerimiz kavme göre değil tarikatlarımıza göre şekillenirdi...
Leninci Lenin’e...
Stalinci Stalin’e...
Maocu Mao’ya tapardı...
Bir de Enver Hoca vardı...
Sahi o kimdi?
Kusura bakmasın yoldaşlarım, yaşlılık işte...
Ne işe yaradığını, kim olduğunu unuttum!

Yine de bir devir işte...
Geldi geçti, selâm olsun o günlere...
Lâkin Hermes müthiş...
Düşünsenize, hem tüccar hem hırsız...
Üstelik dindar...
Öyle böyle değil...
Kıldığı beş vakit namazın üstüne beş daha katıp tanrılar sofrasına
oturacak kadar...
Sizi bilmem ama ben seviyor takdir ediyorum...
Çünkü artık yanlış ata -pardon; tanrıya- oynamak istemiyorum...
Bastırıyorum oyumu Hermes’e...
Karşılığını alıyorum, yalnız bu dünyada değil...
Cennette cennette...
O nedenledir ki;
“Beraber ıslandık yağan yağmurlarda”...
“Hermes’in kıçına takılan mutlu olur iki cihanda!”
diyorum...
Ve "Yola devam" sloganı eşliğinde muhabbete şimdilik üç nokta koyuyorum!

Hiç yorum yok: