bir şair vardı, öğretmen

16 Mart 2015

Seçimlerin karanlık gölgesinden...

Macit CÜNÜNOĞLU
16/03/2015 08:15

 

 
 
Mart ayı sıkıntılı geçiyor.
Başta iktidarın Çanakkale şovları...
Sanırsınız çocuk müsameresi...
Katlanması öylesine zor ki...
Ayrıca bu madrabazlarla aynı güneş altında yaşamak...
Keşke Abdülhamid gibi saraylarından hiç çıkmasalar...
Ne hoş olurdu memleket!

Bu arada iyi gelişmeler de var...
Sizlere aktarmayı unuttum.
Geçenlerde HDP İstanbul teşkilatında görev yapan dostumdan teklif aldım...
Tabii Kadıköy’den (I. Bölge) milletvekilliği adaylığı için...
“Neden olmasın” diye yanıtladım...
Ve ilâve ettim: “Ancak bir şartla”...
“Kürtçülük yapamam”...
“Enternasyonalist solcuyum; milliyetçilik mezhepçilik kitabımda yazmaz”...
“Apo’yla Kandil’e gelince hiç tanımam; çizerim, Selo’yu ise çok sever sayarım”
...
Bu tespitlerimden sonra ne arayan oldu ne geri dönen...
Ve benim mebusluk hayâllerim başlamadan bitti.
Sağlık olsun, inşallah başka sefere...
Yaşımız daha küççük...
Sırada seksene merdiven dayayan Baykal abim ile Topuz amcam var...
Seçilemezlerse gözleri açık gider bu dünyadan...
Yufka yürekliyimdir, kıyamam...
Canlarım benim, parlamento onlarla güzel onlarla renkli...
Bakarsınız delikanlı Deniz bir film daha hediye eder kamuoyuna...
Hafif erotik, bizler de zevkle izleriz!

Şaka bir yana...
“7 Haziran” geldi dayandı kapıya...
En çok merak edilen mevzuu; “HDP barajı aşacak mı aşamayacak mı?..
Bence aşar da, inanmayacaksınız ama umurumda değil.
Çünkü ideolojim gereği azınlıkların dertleriyle ete tırnağa bürünmüşüm...
Öylesine ki, hapis yatacak kadar.
Nerde bir haksızlık, zülüm; biz orda...
Amed’de, Tuşba’da, Mardin’de, Hakkari’de...
“Anadilde Eğitim hakkı mı?”...
 Eyvallah, sonuna kadar...
“Eyalet sistemi mi?”
Neden olmasın...
“Özerklik mi?”
...
Düşünelim, tartışalım...
“Ya bölünme, parçalanma?”
Hele bir Başkanlık Sistemi’ne geçelim...
Gerisi kolay, öpüldünüz!

Ne diyor türkü:
“Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben sandığa gidiyorum
Düşmana karşı”
...

Öyleyse dostlar görev başına...
Hangi partili olursanız olun sandıklar bizim...
Yeter ki muhalefette görünün, canımı yiyin...
Bu hakir kulunuz yegân yegân hepinizi kucaklar...
Samimiyetimden emin olun...
Yarın buluşmak üzere, şimdilik hoşça kalın!

Hiç yorum yok: