bir şair vardı, öğretmen

19 Şubat 2018

Soy ağacı

Macit CÜNÜNOĞLU







Dedem Mustafa 1849 doğumlu.
Babaannem Ümmü Gülsüm 1873.
Soy ağacı uygulaması eleştirilir ama hiç de fena değil.
Göçebe toplumdan geriye kalan malzeme.
Dile kolay, dedemle aramda yüzyıl var.
Babamla elli yıl.
Keşke birlikte yaşama fırsatım olsaydı...
Hafızama kim bilir neler kaydederdim?

İşte ömür denilen parantezler arası serüven.
On dukuzdan yirmi birinci yüzyıla.
Atalarım kaç padişah gördüler acaba...
Ya bizler?
On altı yıldır aynı Sultan!

Hayat garip bir macera.
Girenler çıkanlar.
Sevgililer kadroya dahil değil.
Eşler kadim kayıtlı.
Soy ağacına baktım, derinden etkilendim.
Âdeta destan.
Mustafa'dan Mustafa'ya sonsuzluk.
Arada bir yığın teferruat.
Geldik gidiyoruz işte...
Gözler nemli, çoğunluk sevinç gözyaşları.

Hiç yorum yok: