bir şair vardı, öğretmen

11 Şubat 2018

Dostlar sofrası

Beşiktaş















Bir zamanlar meyhanelerde akşam olurdu.
Masada lüfer balıkları.
Ayrıca komşulara ikrâmlar.
İçilen rakıların hesabı yok.
Beşiktaş'ta Hasbi, Arnavutköy'de Kaptan, Üsküdar'da Hacı Baba,
Kuzguncuk'ta İsmet'in yeri.
Yetmişli yıllar, maaşlar mı çok, yoksa biz mi ayarsısız?
Kim bilir, her halükarda memnunuz.

Temel gündem ülkenin düzeni...
"Nasıl çıkacak karanlıklar aydınlığa?"
Elli yıla yakın süreden söz ediyorum.
Pırıl pırıl yürekler ve devrimci idealler.
Özlem dolu, buram buram samimiyet kokan.

Ya şimdiler, balık yiyecek bütçem yok.
Çünkü emekliyim.
Ama ulusal gelir on bin dolar.
Hiç tanışmadım, toplumun büyük çoğunluğu gibi.
Müthiş bir yalanla yaşıyoruz.
Ayrıca hangi eve kırk bin lira girer?
İnananlar oy veriyor saltanata...
Bizler de sahtekarlığı yazıyoruz gözlere soka soka!

Yine de rakı-balık günlerini özlüyorum Beşiktaş'ta...
Gençtim, delikanlıydım...
Cebimde param...
Dostlar sofrasındayım.

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: