bir şair vardı, öğretmen

10 Aralık 2017

Yolculuğa devam...

Macit CÜNÜNOĞLU








Siyaset yazmak hem sıkıcı hem de yorucu.
Çünkü netice değişmiyor.
Bugünkü yöneticilere lâf anlatmak deveye hendek atlatmaktan
daha zor...
Ataşehir Belediye Başkanı Battal'ı da azletmişler.
Normaldir, parti başkanının, milletvekillerin içeride olduğu
bir süreçte belediye başkanlarının sözü mü olur!
Yazık, çok yazık!
Artık demokrasiden nasıl bahsedeceğiz, uzun zamandır ayaklar altında...
Hukuk derseniz aynı şekilde, çoktan iğdiş edildi.

O nedenledir ki ara ara Amasya'ya kaçıyorum.
Doğduğum topraklarda gezintiye çıkmak ruhuma iyi geliyor.
Dün Recai Diribaş beyefendi Face aracılığıyla aradı.
Emekli yüzbaşıymış, Bodrum'a yerleşmiş.
34 doğumlu, 56 yılında memleketten ayrılmış.
Diyor ki Amasya gitmesem de görmesem de benim sevdam.
Ne kadar duygulu, ne kadar da hasret kokuyor.
Tabii çok memnun oldum...
Uzunca yazıştık, daha sık görüşmek dileğiyle de vedalaştık.

Demek ki özlemler hep aynı, yani yalnız değilim.
Dağlarına, suyuna kurban olduğum Amasyam...
Varlığınla ne çok gurbetçiyi mutlu ediyorsun.
Bir haber duysam hemen okuyorum.
Yorgun bedenime âdeta sıcak bir nefes gibi geliyor.
İyi ki Amasya'da doğmuşum...
Türkiye'nin de dört bir köşesini gezdim...
Favorim İstanbul, ikincisi memleketim...
Hele dostlarla buluşmak, yazışmak apayrı mutluluk...
İşte bu duygularla haşır neşir ömürlerimiz geçiyor...
Yaş yetmiş, Dante gibi yolun yarısındayız(!)
Daha konuşacak çok sevdamız var...
Başta Amasya...
Öyleyse hatıraların derinliklerinde yolculuğa devam.

Hiç yorum yok: