bir şair vardı, öğretmen

15 Eylül 2017

Gündem!

Macit CÜNÜNOĞLU




Dün gece İspanya-Slovenya maçını izledim.
Yarı final heyecanı.
Sinan Erdem Spor Salonu, beş bin kişilik.
Az sayıda ülke taraftarı, tribünler bomboş.
Ülkemizin ezilerek yenildiği İspanya'yı Slovenya
hallaç pamuğu gibi attı...
Üstelik yirmi sayı farkla.
On sekiz, yirmi yaşındaki gençler, ne de olsa Yugoslavya ekolü.

Haberlerde ülke gündemine baktım.
Başta Aysel Tuğluk'un anasının cenazesi engellenmiş.
Almışlar Dersim'e götürmüşler.
Yapan sahibinin sesi it takımını, gerekçelerini özetlemeyeceğim...
Nasıl olsa okumuşsunuzdur.

Peşinden Melih Gökçek'in ABD'ye bedduası...
Ve Amerika Dışişleri Bakanlığı'nın yanıtı.
Ondan sonra Barzani'nin referandumu.
Gündem değil; "Bok çuvalı!"...
Saçma sapan, ne ararsan var.

Nurten halamızın mesajı aklıma geldi.
Birkaç gün önce almıştım.
Amerika'da yaşıyor, emekli profesör...
Seksen iki yaşında....
Diyor ki,


"Kardesim Macit, Su'un okula basladigi gunun fotograflarina
zevk ve sevgi ile baktim.
Ne buyuk birgun.
Cocugunuz okula basliyor.
Butun aile etrafinda.
Okula basladigim gunu hatirliyorum daherhangi bir gun gibiydi.

Ama umit mutluluk bugunkunden cok farkli inanc
ve guven doluydu.
Su'un okula baslamasi ile egitim sistemimizi daha cok
dusunmege basladim.
Su'un fotgraflardaki guzel yuzu hep gozumun onunde,
bu guzel cocuklar nasi yetisecekler diye endiseliyim.
Egitim sistemimizde yapilan ve yapilacak olan degisiklikleri
yakindan takib etmekteyim.
Cidden icim yaniyor.
Bu sabah sizin yazinizi da okuyunca uzuntum daha cok artti.

Yazmadan duramadim.
Bir mucize bekliyorum.

Bu kendini bilmez, egitimsiz ve diplomasiz kisinin
ve yobazlarin bir an evvel memleketimizden ellerini cekmesini
ve memleketimin eski gunlere donmesini istiyorum.
Ne kadar dibe coktugumuzun farkindayim.
Ilerleyemedik, altmis yil geriledik.
Hersey de din on planda (beni dinsiz ettiler.)

Yine de umitlerimi katbetmemege calisacagim.
Yolun basinda olan cocuklarimiz, yetismekte ola genclerimiz ve
SU icin en iyi dileklerimi gonderiyorum.
Sevgilerimle.    
Nurten hala"


İşte gündemin özeti, fazla lâfın lüzumu var mı?

Hiç yorum yok: