bir şair vardı, öğretmen

22 Aralık 2015

Ara Güler Usta!

Macit CÜNÜNOĞLU










Ara Güler'i herkes tanır...
Dünya çapında yıldız fotoğrafçımızdır.
Bertrand Russell, Winston Churchill, Picasso, Salvador Dali'yi
fotoğraflayıp ropörtajlar yapmıştır.
Eksik olmasın; şimdi de Bay RTE'yi albümüne eklemiş.
Şık mı değil mi?
Sonuç da AkSaray'ın davetlisi olup mesleğini icra etmiş.

Ben yakıştıramadım...
Üstelik olağanüstü saygı duyduğum bir kişilikti...
Çalışmalarını beğeniyle izler takip ederdim.
Bugüne kadar hiçbir sergisini kaçırmadım...
Yine de son hamlesiyle midem bulandı, tadım kaçtı...
"Ne işin var Saray'da?" diye haykırasım geldi...
Etyen de (Mahçupyan) öyle...
İktidar yanaşması...
Biliyorsunuz, ikisi de Ermeni...
Enternasyonal entelektüel...
Azınlıkların yüzakı olmaları gerekirken...
Bir başka havadalar.

Aslında sanatçıların -en azından bir kısmının- AKP kuyrukçuluğu
yapmalarına alıştık...
Lâkin Ara ustadan hiç beklemezdim...
O ki Yaşar Kemallerin, Aziz Nesinlerin dostu...
Kısaca solcuların, ezilenlerin yoldaşı...
Gel de son çalışmasını tasdik et!

Tamam, siyaset dediğimiz mekanizma yeterince dejenere oldu...
Ya sanat dünyamız...
Umudumuz, oksijenimiz...
Güvendiğimiz kaleler...
Onlar da bir bir düşüp teslim olurlarsa...
Çürümüştür toplum, yok edilmiştir geleceğimiz.

Demek ki Can ile Erdem boşuna yatıyorlar Silivri'de...
Değmez, hele de toplumsal yıldızlarımız saraylarda diz çöküyorlarsa...
Yazık, çok yazık verilen emeklere...
Çekilen işkencelere, yatılan hapisliklere...
Onlar ki umudumuzu söndürüp güneşi batırmışlardır...
Bir daha doğmamacasına!

Hiç yorum yok: