bir şair vardı, öğretmen

24 Kasım 2017

Sinema ve Müzik

amasya bimarhane ile ilgili görsel sonucu
Bimarhane-Amasya

İki gündür sinema yazıyorum, sanmayın ki film eleştirmeniyim...
Ne haddime!
Ancak tutku derecesinde sinemayı seviyorum.
Apayrı bir dünya, bu nedenle de günde en az bir iki film izliyorum.
Sanki yolculuğa çıkmak, yepyeni müzikler eşliğinde bulutlara yükselmek...
O kadar zevk alıyorum yani.
Dün akşam da "Müzik asla durmaz" filmini seyrettim.
2011 Hollywood yapımı, öyle tanınmış oyuncular yok.
Fakat çok hisli, Turgenyev'in "Babalar ve Oğullar" romanını çağrıştırıyor.
Beynindeki tümör nedeniyle hafıza problemi yaşayan bir gencin
müzikle tedavisi, en büyük destekçisi de yıllarca çatıştığı babası.
Etkili bir öykü ve müziğin inanılmaz şifalı eli...
Beyinlere dokunuyor, aynen yüzyıllar öncesinde olduğu gibi.
Memleketim Amasya'da da Bimarhane (Darüşifa) var.
Selçuklu eseri, hastaları müzikle iyi ederlermiş.
Ancak necip halkımız orayı Tımarhane diye bilir.
Çocukluğumda ipek böcekciliği ticareti yapılırdı.
Bizde küfelerden kozaları çalar "evrim teorisi" keşfine çıkardık!

Hey gidi günler hey!
Demirali kardeşler unutulur mu, düğün derneklerin vazgeçilmezi...
Sünnet törenlerindeki fayton kortejinin ilk sırasındaki
çingene aile...
Oyun havalarıyla kenti şenlendirirlerdi.
Tabii "çalgıcı" diye de küçümsenirlerdi.
Oysa Hasan abi kemanını Paganini ustalığıyla icra eder,
musikimizin inceliklerini sergilerdi.

Yani o devirlerde sanatla uğraşanlara genel olarak pek de
iyi gözle bakılmazdı.
Hâlbuki sürgündeki Giriftzen Asım bey Amasya Musiki Cemiyeti'nin
kurucu öncülerindendi.
Yirminci yüzyılın başları...
Demek ki müzik hep var.

İnanır mısınız kadir kıymet bilmeyen bir toplum olduk.
Siyaset ülkemizin üzerinden silindir gibi geçti.
Televizyonlara bakıyorum, bolca dizi...
Tabii Zarrab, Suriye mevzuları...
Korkunç bir AKP propagandası...
Din derseniz, ilahiyat soytarılarının oyuncağı olmuş...
Herkes ulema, herkes teoloji uzmanı...
Biz de kalkmışız sinema, müzik yazıyoruz...
Elimizden geldiği, dilimizin döndüğü kadar.
Yine de sevdanın yolları bizlerin...
Mutluluk, huzur, yaşam sevinci içtenliğimiz...
Geriye de şan, şöhret, servet kalıyor...
İlgilenmiyoruz...
Çünkü insanız, insan gibi yaşıyoruz.
Çalsın sazlar, coşsun nağmeler...
Biz burdayız.

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: