bir şair vardı, öğretmen

23 Kasım 2017

3 idiots

Dosya:3 idiots poster.jpg













Aamir Khan
'ın birikimine, yeteneğine, özellikle de
oyunculuğuna olan hayranlığımı dünkü yazımda ifade etmiştim.
Merak bu ya; kimdir bu genç adam deyip filmlerinden birini
daha izledim.
Adı: 3 İdiots...
Yine eğitim sistemine getirilen eleştiri.
Bu kez mevzu üniversite ortamında geçiyor.
Müthiş...
Derin düşüncelere daldım.
Öncelikle bu tür filmler bizim ülkemizde neden çekilmez...
Çok mu başarılıyız?
Veya benzeri sorunları yaşamıyor muyuz?
Hiç sanmam!
Kılavuzumuz belli, badem bıyıklının peşine düştük...
İstikâmet Kâbe, metod dogmatizm!

Oysa Hindistan sineması Hollywood'la yarışırcasına
olağanüstü filmlere imza atıyor.
Bence çoğu Oskarlık.
Aksiyon yok, saçmalık yok...
Sadece hayatın gerçekleri var.
Hem de eğitim üzerine.

İnanın Millî Eğitim Bakanı olsam genelgeyle bu tür filmlerin
izlenmesini tüm öğretmenlere zorunlu hâle getirirdim...
Ki insanlığın değeri anlaşılsın.
Ancak dertleri başka, İmam Hatip kültüründen medet umuyorlar...
Daha doğrusu "biat" ekolüne asker yetiştiriyorlar.
Başarılılar da...
Cami, Kur'ân kursu, tarikat cemaat derken oylar yüzde 50...
Ve 2023'e kadar da iktidar...
Sonrası meçhul.

Oysa ülkesini seven vatandaş Hrant'ın güvercinlerine dönüştü...
Kanatları kırık, yürekleri tedirgin.
Khan'ın yerdeki yıldızları gibiyiz...
Ürkek ve umutsuz.
Kan akıyor sevdamızdan...
Gözyaşlarımız sel...
Sonsuzluk yetişiyor imdadımıza...
Yarınlara umudumuzu yitirsek de!

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: