bir şair vardı, öğretmen

23 Kasım 2017

Yerdeki Yıldızlar















Orijinal adı: 
Taare Zameen Par, 2007 yapımı...

Yönetmeni: Aamir Khan...
Başrolleri Darsheel Safary ile yönetmenimiz paylaşıyor.
Film dilimize Yerdeki Yıldızlar olarak çevrilmiş.
Dün gece Tele Dünya'nın sinema kanallarının birinde izledim.
Aslında filmi kızım Sıla şiddetle tavsiye etmişti...
Bizde uyduk, aldık mendilimizi ekran karşısına oturduk.
Müthiş bir eser, ayrıca son yıllarda izlediğim en etkili film.
Veliye, öğretmene mesajları çok güçlü...
Özellikle eğitim sistemine.

Ve yetmiş yıllık hayatımı düşündüm...
Bilmediğim ne çok şey varmış.
Örneğin "Disleksi" rahatsızlığı...
Daha önce kızımdan duymuştum ama filmde ne olup
ne olmadığını daha iyi anladım.
Hem de içim acıyarak.
Yıllar boğazıma düğümlendi...
Gözyaşlarım birikti birikti, yerdeki yıldızların 
hayatlarına karıştı.

Hint filmi, fevkâlâde duygulu bir senaryo...
Olağanüstü bir dram...
Muhakkak izlenmeli...
Yönetmeniyle insanlık adına gurur duydum.
1965 doğumlu, başarıdan başarıya koşan barış elçisi.
Ne yazık ki film ülkemizde gösterime girmemiş...
Şaşırdım kaldım.
Otu boku ithâl eden sinemacılar nasıl olmuşta böyle bir
başyapıtı ıskalamış...
Belki de Recep İvedik'in osuruğu izin vermemiştir.

Yine de ne yapıp ne edip izleyin...
İnternette var.
Yüreğinizin kabarması uğruna alın mendilinizi yanınıza...
Asla pişman olmazsınız...
Kayan nice yıldızlar için doya doya ağlayın...
Benden söylemesi!

Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: