bir şair vardı, öğretmen

06 Kasım 2017

Marx diyor ki...












Miladi takvime göre "7 Kasım"...
Bundan yüzyıl önce Rusya'da büyük bir devrim gerçekleşti.
İnsanlık tarihinin en önemli dönüşümü...
Kapitalizm yeniliyor, sosyalizm kuruluyor.
Yıl: 1917
Bu saatten sonra da Marx diyor ki,

"Teorimi on dokuzuncu yüzyılda insanlığa sundum
ve Das Kapital'i yazdım.
Derdim vahşi sömürüye son verip eşitlikçi bir düzen önermekti...
Bu nedenle de 1848 yılında Komünist Manifesto'yu yayımladım.
Öngörüm Almanya veya İngiltere'de görüşlerimin ciddiye alınıp
devrim yolunu açmaktı...
Çünkü Paris Komünü'nden gerekli dersleri çıkartıp kapitalist
sistemin tıkandığını düşünüyordum.
Ancak ortaya Lenin diye biri çıktı...
Yarı feodal Rusya'da çarlık düzenini yıkıp iktidara el koydu.
Olacak iş değildi ama, oldu işte.
Devrim bu, çok kan döküldü.
Bu arada Lenin de kurşunu yeyip liderliği Stalin'e devretti.
Troçki çırak çıktı...
Kapağı İstanbul'a attı.

Tabii asıl hikâyemiz bundan sonra başlıyor.
Rusların tüm ihtiyaçları karşılandı...
Eğitimden sağlığa, konuttan beslenmeye...
Ancak özgürlük ve demokrasi ıskalandı.
Bir de "Parti" denilen hegemonya türetildi...
Aynen burjuvazi, mutlu azınlık...
Astıkları astık, kestikleri kestik...
Arkalarında KGB!

Ayrıca kapitalist dünyayla yarışa girmezler mi...
Silahlanmada, uzayda...
Çöktü işte...
Yetmiş iki yıl sürdü ütopya.
Yazık oldu...
Hâlbuki benim adım Marx...
On dokuzuncu yıla aitim...
Teorimin kaynağı bilim...
Heraklit, Hegel, Darwin, Freud ve daha niceleri...
Ve merkeze koyduğum tek ışık vardı...
O da İNSAN...
Düşünen, üreten, sorgulayan yegâne varlık...
Ne yazık ki çabuk harcandı...
Hem de sosyalizm uğruna...
İnşallah bir daha ki sefere...
Daha güzel yüz yıllarda buluşmak...
Ve başarıya ulaşmak umuduyla."


Macit CÜNÜNOĞLU

Hiç yorum yok: