bir şair vardı, öğretmen

24 Ekim 2015

Taşlanan nar çiçekleri!

Macit CÜNÜNOĞLU

 

 
 
Yıl 1976
Bir oğlum olmuş...
Doktor moktor rastgele, büyüyüp gidiyor işte.
Fakat çok ağlıyor, o kadar ki oturduğumuz apartmanı ayağa kaldırıyor.
İnadı bırakıp Kadıköy-Bahariye'deki tabelâlardan doktor keşfetmeye başladım...
Ve buldum, adı soyadı: Gülderen Alpagut.
Vardık huzuruna, ufak bir muayene...
Yavrunun derdini anladık...
Meğersem aç bırakmışız!
Cahilliğimden utandım!

Bu arada duvarda asılı çerçevenin içinde Çetin Altan usta...
Elinde sigara, gülümseyerek bizlere bakıyor.
Sordum doktor hanıma; "ne iş?"
"Abim" dedi ve başladı gözleri dolarak anlatmaya...
12 Mart koşullarında iki yıl hapis yattığını biliyordum da...
Bir gözünü kaybettiğini orda öğrendim.
Ve sohbet öylesine derinleşti ki...
Kırk yıllık dost olarak ayrıldık!

Evet, dün toprağa verdik Altan'ı...
Asıl üzerinde durmak istediğim mevzuu ise sosyal medyada
ustaya saydırılan hakaretler...
Bir bölümünü tanıyorum, isimlerinin başlarında T.C. rumuzu taşıyorlar...
Herhâlde kaybolup yongaya karışmamak içindir!
Bir kez daha utandım...
Bu nasıl anlayıştır, bu nasıl düşünce yapısı...
Hayatında hiç Çetin Altan okuma...
"Bir avuç gökyüzü"nden bihaber ol...
"Nar çiçekleri" ile tanışma...
"Tarihin saklanan yüzü"ne trene bakar gibi bak...
Ama iş küfre gelince; en okkalısını salla!

Pes doğrusu, insanda birazcık vicdan, izan olması lâzım.
Yıllarca demokrasi mücadelesi ver...
İki yıl hapis yat, bir gözünü kaybet...
Bazı zibidiler çıkıp sana hakaret etsin...
Üstelik T.C. ünvanıyla!
Hadi canım sende!
Aslında ikitidar olamamanın altında yatan zihniyet bu...
Elitist Beyaz Türk refleksi...
Tepeden bakma, küçük görme...
Neyse, herkes kendi ayıbıyla yaşasın ama insan yine de duramıyor.
Çünkü kör bir laiklik anlayışı...
Katı, nobran...
Kemalizm adına hareket eden...
Ve Mustafa Kemal'e en büyük zararı veren!

Ah bir fark edebilseler...
Nerdeee...
Çetin Altan'a küfretmenin hazzı varken...
Boş ver Usta...
Ne var ne yok toprağın altında...
Mesaiye başladın mı...
Bilirim kadınlarla aran iyidir...
Kaç defa Koço'da gözledim seni...
Etrafında dünyevi huriler...
Tatlı tatlı anlatıyordun...
Tahminimce cennettesindir...
Oralar senin ışığınla aydınlanmıştır.
Hoş, tersi de olsa bir şey değişmez...
Sende ki ateş öylesine güçlü ki, cehennem zebanilerini bile
insanlığınla utandırırsın!

Hiç yorum yok: