bir şair vardı, öğretmen

16 Eylül 2015

Belki duyan olur!

Macit CÜNÜNOĞLU
16/09/2015 10:06

 

 
 
Mardin ve Hakkari'den beş şehit daha...
Gün geçmiyor ki ölüm haberi gelmesin.
Haydi hayırlısı, bakalım bu işin sonu nereye varacak?
Belki Hakan Fidan kardeşimiz barış için uğraşıyordur ama...
Sarayı ikna etmesi zor...
Kan isteniyor, gerginlik isteniyor...
Ki seçimler kazasız, belâsız atlatılarak arzulanan netice elde edilsin!
Bence mümkün, yani AKP'nin iktidara tek başına oturması.
Bunun için de kesenin ağzı dibine kadar açılacak...
Zaten ülkemizde satın alınmayacak oy yok...
Hele Kürt bölgelerinde...
Bastır parayı, bir köyün oyunu kapat...
Yeter ki ağa ile sıkı pazarlık yap...
Gerisi kolay...
Maraba takımı velinimetinin ağzının içine bakar...
O da ampulü işaret etti mi; işlem tamam!

Yarım yüzyıldır kör topal ilerleyen demokrasimizde bizler neler gördük,
neler işittik...
Olan bitenler adil mi, hakka hukuka sığar mı?
Ne gezer, birileri "ben yaptım, oldu" dedi mi...
Herşey mübah, herşey yolunda...
Yeter ki minarenin kılıfı ustalıkla hazırlansın...
Örneğin kumaşı; Kur'an, ay yıldızlı bayrak ve dolarla dokundu mu...
Kim tutar sizi?
Adına ister siyaset deyin, ister propaganda...
Malı götürürsünüz!

Dolayısıyla demokrasi rüzgârı bir başka eser benim memleketimde...
Örneği yoktur; ne Batı'da, ne Doğu'da...
Sarayın mutlak iradesi vardır...
Ve bol miktarda soytarı ile ayak takımı...
Akîl adamlar sıfatıyla kıç yalarlar...
Ki ekmek parası en kralından örgütlensin!

Bu arada kan görmekten, ölüm haberlerinden sıkıldım...
İçim içime sığmıyor, ancak çaresizim.
İstanbul'dan da bunaldım...
Bir soluk doğduğum topraklara gitmek istiyorum...
Kısa süreliğine, Amasya'ya.
Belki yorgun gönlüme iyi gelir.
Dağlarda dolaşacağım...
Lokman dağına, Ferhat dağına çıkıp gökyüzüne yakınlaşacağım...
Elimi uzatacağım güneşe, yıldızlara...
Derdimi dökeceğim...
Bakarsınız tanrı da ordadır...
Barış isteyeceğim, huzur isteyeceğim...
Belki duyan olur!

Hiç yorum yok: