bir şair vardı, öğretmen

26 Ekim 2013

Macit CÜNÜNOĞLU
26/10/2013 08:19

Kara delikler tükenmez!

A+
A-
Televizyon kanalı Ülke Tv…
Yorumcu konuşuyor: “Faşist Türkiye!”
Adı: Mustafa Şen.
Derdi tek parti dönemini eleştirmek…
Esirgemiyor lâfını, cepheden vuruyor CHP’ye.
Kimdir, kimin fesidir tanımam…
Lâkin ağzı var, üstelik ailesi de (ifadesine göre) sosyal demokrat!

On dört yıl öncesine gittim…
Yıl bin dokuz yüz doksan dokuz…
Almanya’dayım, dostların sofrasında…
Geziyorum, kucaklaşıyorum…
Ne de olsa hasret!

Yer Berlin…
Kreuzburg, Türk mahallesi…
Dağa taşa yazılmış “Faşist T.C”
Sordum soruşturdum, yoldaşlarla muhabbet ettim…
“Ne iş?”
El cevap; “bizim buralarda devrimcilik böyle bir iş!”

Şaşırdım kaldım…
Ve dedim ki, “ya siz faşizmi bilmiyorsunuz”
“Ya da Almanlara şirin gözüküyorsunuz.”

Bu girizgâhtan sonra gelelim sadede…
Doksan yıllık cumhuriyette CHP’nin 27 yıllık iktidarı var.
O da 1923-1950 arası.
Kuruluş yılları, bunalım yılları, savaş yılları.
Eksiği gediği ile tamı tamamı yirmi yedi yıl.
Sağcısıyla, solcusuyla gelen geçen çakıyor CHP’ye…
“Faşist Türkiye!”

Asıl hedef kurucu önder M.Kemal’i gönüllerden söküp atmak…
Ki yerine Sultanımız yerleşsin!
Aslında eleştiri sahipleri faşizmle tanışmamışlar…
Irkçı, dinci baskı rejimleriyle…
İşte bu gerçeği anlamak için de bir ülkenin hapishanelerine bakmak gerekir…
Kimler var içerde?

Sakın darbecileri savunduğum filân anlaşılmasın…
Sözünü ettiğim düşünce suçluları, kurunun yanında yanan iyi insanlar…
Görünen manzara faşizmden izler taşıyor mu taşımıyor mu?
İşte bütün mesele bu!
Evet, şimdilik üç nokta…
Çünkü Sultanımızın nizamında kara delikler tükenmez!

Hiç yorum yok: