bir şair vardı, öğretmen

18 Eylül 2013

Eğitim ve Kaos

Macit CÜNÜNOĞLU
18/09/2013 09:16

 

 
 
Anlaşıldı ki Suriye sorunu daha uzun yıllar gündemi meşgul edecek.
Çünkü Sultanımız prestij meselesi hâline getirdi.
İllâki Esad gidecek, gerici cihad örgütleri işbaşına gelecek!
Amerika’ya, Rusya’ya ve AB ülkelerine rağmen…
Olur mu? Olur, elbet bir bildiği vardır!

Fakat asıl üzerinde durmak istediğim konu eğitim.
Malumunuz okullar açıldı, ancak kaos bitmedi.
Hatta sistem öylesine çorbaya dönmüş ki, cılkı çıkmış!

Öncelikle İmam-Hatip denilen bir olgu var…
İktidar tarafından merkeze konulan!
Ali Şen’in Fenerbahçe ile ilgili ünlü deyişi gerçek olacakmış gibi…
“Herkes bir gün İmam-Hatipli olacak!”

Sultanımız havuzda kadınla erkeği şimdilik ayıramadı ama…
Görünen o ki, okullarda bu işi başarmış.
İşte ispatı; “Kız İmam-Hatip Lisesi” sayılarının hızla çoğalması.
Îslâm’da kadından “imam” olur mu olmaz mı tartışmalarına hiç girmeden
belirtmek isterim ki, gidişat çok fena!

Ayrıca “düz lise” kalmadı falan derken, seçmeli dersler aracılığıyla
evlâtlarımız hidayete erip düzlüğe çıkacak!
Kısaca eğitim öğretimin omurgası-ruhu “din” olmuş…
İnanç özgürlüğüne sıkça vurgu yapıldığı çağımızda!

Evet, “biz ötekiyiz”, “biz zenciyiz”, “biz mağduruz” diyenlerin geldiği nokta…
Tek tip öğrenci yetiştirmek, geleceğin dindar ordularının temellerini atmak!
Aktardıklarım endişe, korku, panik sonucu değil…
Bizatihi gördüklerimi, duyduklarımı paylaşıyorum.
Badem bıyıklıların egemen olduğu eğitim dünyasını!

Yıllar önceydi, üstelik iktidarda DSP-MHP-ANAP koalisyonu var.
İstanbul Göztepe’deki Atatürk Fen Lisesi de çok meşhur…
Okulun başarıları hakikaten dillere destan!
Bir yakınımın çocuğu nedeniyle müdürü makamında ziyaret ettim.
Masasısın üstü Kur’an başta olmak üzere dini yayınlarla doluydu.
Hocanın branşını sordum, matematikmiş…
Başka gözlemlerimde oldu, okul okul değil, tekkeye dönmüş!
Hem de tabelasında Atatürk, Fen adını taşıyan eğitim kurumu!

Dolayısıyla “bindik bir âlamete...” derken boşa yazmıyoruz…
Sultanımız plânlı projeli yarınları hazırlıyor…
Dindar nesiller ustalık döneminin ürünü olarak karşımıza çıkıyor…
Gidişata haydi hayırlısı diyelim de…
Yine de şapkamızı önümüze koyup kırk kere düşünelim!

Hiç yorum yok: