bir şair vardı, öğretmen

05 Ekim 2012

Macit CÜNÜNOĞLU

      "Gel tezkere gel"

 
 
Hoşgeldin “62 nokta 84”…
İşte reel siyasetin gerçeği; % 49,83 AKP + % 13,01 MHP
Eşittir: % 62,84
Ülkemizin kaderini belirleyen oran!
6 Eylül” tezkeresine yansıyan: 320 EVET, 129 RET
Vay benim memleketim!
Ya muhalefet: Alayı “yüz yirmi dokuz” kişiden oluşan zevat!

Ülke yanmış, yoksul halkımız savaşın eşiğindeymiş…
Kimin umurunda kim takar?

İlhan Şeşen’in güzel bir parçası var; “Neler oluyor bize?
Sahi neler oluyor canım ülkemize?
Mahkûm olduk yüzde altmış iki nokta seksen dörde…
Ah sevgili Aziz Nesin…
Farkında mısın, tespitin çoktan egale edildi…
Altmışı tamamda, iki seksen dört caba!

İki ara bir deredeki arkadaşlarımla zaman zaman karşılaşırım…
Çoğu dürüstçe ifade eder; son seçimlerde oy vermişler MHP’ye.
Dertleri baraj altında kalıp daha fazla güçlenmesin(miş) AKP!

Ne diyelim; zavallı hâllerimize gülüp ağlayalım mı?
Her şeyden önemlisi MHP’ye güvenip yola çıkılır mı?
Elbette eski defterleri açıp karıştıracak değiliz…
Hiç unutmadık acı tarihimizi ve faşizm yollarına döşenen kan güllerini…
Amma ve lâkin biliyoruz ki; MHP uzun zamandır iktidarın stepnesi!

Varsın olsun, asla yadırgamadık…
Türbanda gördük asil davranışını, Uludere katliamında şahinliğini.
Yakışır MHP’ye, siyasî yelpazenin oynak şempanzesine!

Ya aydınlar?
İnternet sitelerindeki köşelerini CV olarak kullananlar…
Zarf atıyorlar iktidara…
Ne olur beni de, beni de al!”…
Fırsat bu fırsat, Suriye macerası yüksek huzurlarınızda…
Bıkıp usanmadan yazıyorlar; “Yeni Ankara”nın kudret ve egemenliğini!
Şam’da kahve içip Mescid-î Aksa’da namaz kılacaklarmış…
Ne diyelim, bir devir gelecek; yanaklarınızdan öpecek bu ülkenin namuslu sesi.

Bu arada evvelsi gün Sultanahmet meydanındaydım…
Vakit öğlen, ezan okunuyor…
Önce camilerin şerefelerinden yükseliyor ses…
Bilâhare Ayasofya minaresi…
Kulaklarıma inanamadım, bağlamışlar dört hoparlör…
Namaza çağırıyor müezzin!

Sabah umutluydum…
Ya akşam?
İçimde hüzün.
Savaşın çığlıklarını duyuyorum Ankara’dan...
Mevsim hazan…
Rüzgâr esiyor okyanustan…

Bastır” diyor Türkiye…
Bedel ödenmiştir…
Aksın kan…
Gitsin halk çocukları…
Toprağa düşsün fidanlar!

Gel tezkere gel”…
Sen yalnız AKP ile MHP’nin kararı değil…
İnsanlığın, barışın düşmanısın!
 

Hiç yorum yok: